X

טיפים שיעזרו לכם בעיצוב הזמנות לחתונה

בשעה טובה החלטתם להינשא ועכשיו מתחיל המרוץ בדרך לחופה. בחירת שמלת כלה וחליפת חתן, אולם אירועים, גיבוש קונספט, תקליטן, צלם, שירותי שיער ואיפור וכמובן – עיצוב הזמנות חתונה. הדרך האולטימטיבית לספר למוזמנים על החתונה הקרבה ובאה, היכן תתקיים וכל הפרטים החשובים אחרים וכמובן לבקש מהם SAVE THE DATE.
איך תיצרו את ההזמנות המרשימות שמתאימות לאופי האירוע? איך לסגנן את ההזמנה כדי שהיא תהיה מיוחדת? מהם טווחי המחירים להזמנה ואיפה כדאי להפיק אותן?

הזמנות חתונה…

הקשר בין קהל היעד להזמנה
אחד הדברים החשובים בניסוח הזמנה הוא להתאים את קהל היעד אליה. יש הזמנות שבנוסח יתאימו יותר לסוג מוזמנים דתיים לעומת חילוניים. כאשר בחתונה דתית בה משתתפים מוזמנים דתיים נהוג להשתמש בנוסחים בשפה המתאימה כמו למשל: "בשבח והודיה לבורא ישתבח", לציין תאריך עברי ולהשתמש ברקעים המזוהים עם קודש כמו העיר ירושלים, שילוב פסוקים מהמקורות ותפילת הכלה ועוד. הזמנה לקהל חילוני יכולה להכיל ציטוטים מתוך שירים ישראלים, מהזמר העברי, להתייחס לסגנונות שונים כמו קלאסי, וינטאג' או מודרני.

ניסוח ההזמנה והקונספט
בהזמנות לחתונה נהוג לציין את שמות ההורים כאשר לרוב מציינים את שם האם ואז את שם האב, ובמידה וההורים גרושים נהוג לכתוב קודם את שם האם ובשורה נפרדת מתחתיה את שם האב. כאשר יתכן שהאם תרצה שיצויין שמה לפני הנישואין.

אחת הדרכים ליצור הזמנות מיוחדות לחתונה היא לבחור קונספט מעניין להזמנה כאשר יכול להיות קשר בין אופי האירוע למראה ההזמנה. למשל, אם מדובר באירוע בסגנון אורבני אפשר לעצב הזמנה המבטאת את הרעיון מבחינת גוונים ואלמנטים על גבי ההזמנה.

ניתן ללכת גם על קונספט מעניין שמספר את סיפור אהבתכם ומעורר עניין, כמו למשל הזמנה שהיא סיפור קומיקס או הזמנה בצורת כרזה או בצורת אריזה של חטיף או שוקולד. יש זוגות אוהבים שמייצרים הזמנות שהצורה שלהן יוצאת דופן ומזמינות סוג של אינטראקציה עם ההזמנה כמו קיפולי נייר סטייל אוריגמי, הזמנה בדוגמה של רולטה ואפילו הזמנה בצורת משחק לוח.

אופציה נוספת היא לשמור על פרסונאליות ולשלב בהזמנה חתימה בכתב יד, תמונה משותפת שצלמתם במיוחד להזמנה ואפילו תמונה של המקום בו אתם עתידים להינשא וכל טאץ' אישי אחר.
חשוב מאוד להחליט מה הנוסח של ההזמנה ומה יודפס על ההזמנה ומאיזה צד. אפשר לייצר הזמנת חתונה דו צדדית ולבחור להדפיס טיזר בצד אחד כמו למשל : "אתם יודעים מה קורה ב-15.2?" ואת התשובה בצד השני של ההזמנה או בצד אחד להדפיס ההזמנה בעברית ובצד השני באנגלית או צרפתית או רוסית, תלוי בשפה של חלק מהמשתתפים. ניתן להתאים את הנוסח גם לקונספט ולאופי החתונה, למשל, בחתונה דתית להשתמש בפסוק או בנוסח כמו "בשבח והודיה לה' יתברך הננו שמחים להזמינכם", ציטוט מתוך שיר בחתונה של חובבי שירה.

בחירת הפונט משפיעה מאוד על הנראות של ההזמנה וכדאי לבחור פונט קריא וברור בגודל שייראה למתבונן גם ממרחק ולסדר את המלל בדרך נעימה לעין. להדגיש משפט חשוב כמו למשל, את הכותרת ואת המקום או התאריך של האירוע ליישר לצד ימין את הורי החתן וליישר לצד שמאל את שמות הוריה של הכלה וכדומה. בהזמנות יצירתיות אפשר לייצר גם אינפוגרפיקה עם הדברים החשובים ביותר.

כמה זה עולה לכם ומה משפיע על המחיר
התייחסו לגודל ההזמנה על מנת שזו תיכנס למעטפה ותתאים למשלוח בדואר אך גם כי גודל ההזמנה וכן סוג הנייר המודפס שגם הוא יכול להשפיע על המחיר וכן גימור מיוחד, מאט או מבריק, סוג הנייר הנבחר כמו נייר ממוחזר או נייר כרומו. אפשר לייצר הזמנה מיוחדת גם באמצעות בחירה של חומר גלם בלתי שגרתי כמו למשל, בד או פרספקס ולהדביק עליהם את ההזמנה המודפסת. העלויות של הזמנה משתנות לפי סוג הנייר והגודל, כשיש מחירונים להזמנות לרוב לכמות של 50 הזמנות צד אחד תשלמו החל מ-100 שקלים בעוד להזמנה דו צדדית המחיר יעלה כר ל-150 ומעלה.

איפה מפיקים הזמנה לחתונה?
ניתן להפיק הזמנה בשתי דרכים מרכזיות: לפנות לגרפיקאי שיעצב עבורכם הזמנה חלומית על פי הצרכים והרצונות או להשתמש בפלטפורמה ידידותית למשתמש שמאפשרת חוויה מיוחדת בעיצוב עצמאי של ההזמנה כך שתוכלו ליצור הזמנה לפי החזון שלכם במו ידיכם. במערכות לעיצוב הזמנה קאסטום מייד ניתן להוסיף גם אלמנטים מיוחדים, לבחור רקע בהיר על מנת להדגיש טקסט כהה או להפך, להגדיר שוליים וכל פרט עיצובי שישפיע על התוצאה הסופית.
את קובץ ההזמנה חשוב לשלוח לבית דפוס דיגיטלי שמדפיס בדרך איכותית ביותר, כך שהצבעים והעיצוב יישארו נאמנים למקור.

עדי ישראלי:
Related Post