X

טיפים לשמור ולחסוך בחשבון המים

החורף אמנם היו משופע במשקעים אבל מדינת ישראל נמצאת עדיין במחסור גדול של מים. באגודת המים בעמק הירדן מציעים לכם מספר טיפים על מנת לשמור על המים שיש לנו ולחסוך בחשבון המים:

במשק המים הביתי:

1.         אחת לשנה מומלץ לבצע בדיקת נזילה ותקינות של מד המים. הפעולה הפשוטה תיעשה על ידי סגירת כל הברזים בבית. לאחר שכל הברזים בבית סגורים (כולל מכונות כביסה, מדיח כלים וכו') יש לגשת למד המים ולבדוק האם  ה"פרפר" שבמרכזו מסתובב. אם הוא מסתובב, גם במהירות איטית, כאשר כל הברזים סגורים – יש חשש  שקיימת נזילה. נזילה קטנה יש לעצור כשהיא עוד קטנה כדי למנוע נזק גדול יותר שייגרם בהמשך.

2.        התקנת מיכל הדחה דו-כמותי בשירותים המאפשר חצי הדחה – מיכל כזה יכול לחסוך כ-15 ליטר מים ביום. ודאו כי אין דליפה באסלת השירותים – נזילות מים רבות מקורן בניאגרה. כדי לבדוק אם קיימת נזילה בניאגרה יש לשים נייר בפתח יציאת המים. אם הנייר נרטב מבלי שהורדתם את המים, סימן שקיימת נזילה.

אריק מנכ"ל אגודת המים

3.         התקנת וסַת או מגביל ספיקה "חסכם" באמבטיה ובכיורים בהם אין צורך בכמויות גדולות של מים.

4.         הפעילו מדיח כלים או מכונת כביסה רק כשהם מלאים.

5.         צמצמו את זמן פתיחת הברז בעת צחצוח שיניים או הסתבנות במקלחת, עשרות ליטרים מתבזבזים ללא שימוש אמיתי.

6.         שטפו את המכוניות בעזרת דלי ולא במים זורמים מצינור – כך תוכלו לחסוך מאות ליטרים של מים וליהנות מרכב נקי.

7.         נצלו מים מטפטפים מהמזגנים כדי להשקות עציצים, אדניות וגינות. מניסיון, צמחי תבלין אוהבים מאוד את המים מהמזגן.

8.         השתמשו בטפטפות להשקיית הגינה כך ההשקיה תהיה נקודתית ומבוקרת. כמו כן הקפידו להשקות בשעות הערב כדי להקטין את האידוי.

9.         מומלץ לגזום ולכסח עצים, שיחים ודשא אשר צורכים יותר מים להשקיה ככל שהם גדלים. כמו כן פעלו להצללת שטחים כדי שנוכל לשמור על עמק ירוק ופורח למרות החום.

יחד נעבור את הקיץ תוך שמירה על משאב המים היקר, חיסכון במים ובכסף.

אגודת המים עמק הירדן  הינה אגודה שיתופית חקלאית אשר הוקמה ב-1978 ומטרתה אספקת מים לשטחי החקלאות הפרוסים בעמק הירדן. בנוסף מספקת האגודה מי שתייה לכל אזור דרום עמק הירדן וצפון עמק המעיינות ומתחזקת מערכות ניקוז וביוב.

זהבה הופמן:
Related Post