X

חצור הגלילית: הינה באה הרכבת…

במהלך השנים האחרונות חצור הגלילית הפכה למקום החם והמבוקש ביותר בגליל. תושבים רבים מראש פינה, צפת, קריית שמונה הקיבוצים והמושבים באזור מסתערים על פרויקטים בתחום הנדל"ן בחצור שהתרחבה כבר ל- 11,000 תושבים.

בימים אלו מקדמת פרויקטים רבים נוספים כחלק מפעילות המועצה למימוש החלטת הממשלה להפוך את חצור הגלילית לעיר קהילתית קטנה ומרכזית בגליל, בשל כך דורשים במועצה צדק חלוקתי בחלוקת השטחים בגליל וכן מבחינת חלוקת ההכנסות מנכסי מדינה לאחר שנים של חוסר צדק.

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה
צילום:
מועצה מקומית חצור הגלילית

בתחילת השבוע הגיע ללשכת ראש המועצה שמעון סויסה האישור הרשמי לאחר תהליך ארוך ומייגע שנמשך 11 שנים לאישור תוואי מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה כאשר בלב הציר החדש תוקם תחנה עליה נאבק סויסה רבות, בכניסה לחצור הגלילית. הוועדה המחוזית אישרה את התוואי ועלות הפרויקט המוערכת כעת עומדת על סכום של 20 מיליארד שקלים.

הפרויקט המורכב הינו באורך 54 ק"ש עם מנהרות באורך כ 20 ק"מ לאור בטופוגרפיה ההררית, כמו כן צפויה הקמת גשרים באורך של למעלה מ 5.5 ק"מ שיחברו את התחנות החדשות: קריית שמונה, חצור הגלילית, מרום הגליל (לבאי קבר הרשב"י) ועד לכרמיאל מזרח. בוועדה ציינו כי ייתכן ובעתיד המסילה תשרת גם רכבות משא דבר שיאפשר פיתוח משמעותי של שדה התעופה במחניים גם לנישה זו.

לצד פרויקטים בתחום הנדל"ן הפעיל ראש המועצה שמעון סויסה וצוותו מכבש לחצים על משרד התחבורה, האוצר, נגב גליל, משרד ראש הממשלה וכו' במהלך כל השנים האחרונות על מנת שפרויקט הרכבת לקריית שמונה יכלול תחנה בכניסה לחצור הגלילית,

כניסה-לחצור-הגלילית-כאן-תוקם-תחנת הרכבת צילום רחפן: -ליאור חדד

"קבלת האישור הינה אחד הרגעים המשמחים שלי כראש מועצה, פעלנו רבות לרגע החשוב הזה שיקדם ויחזק את חצור הגלילית ויסייע רבות לתושבים לדורות קדימה. באמצעות תחנת הרכבת בכניסה לחצור הגלילית ניצור מרכז תחבורתי מרכזי ומשמעותי שכן בכניסה לחצור הגלילית קיימת תחנה מרכזית אזורית, בסמוך אלינו יש את  שדה תעופה מחניים ובעזרת השם עם השלמת העבודות גם רכבת שתשלים מערך תחבורתי נוח, זמין, נגיש והמתקדם ביותר בגליל- כאן בחצור הגלילית" מברך ראש המועצה שמעון סויסה.

לדבריו, לצד פיתוח מקומות תעסוקה, הקמת מתחמים חדשים לתעסוקה (קליקה, קארדו גלילי, מתחם חדש שיקום בעוד כשנה בכניסה לישוב, פרויקט שער העיר) הרכבת תחבר את חצור הגלילית ותפתח אופציות רבות גם בתחום זה: "בנסיעה מהירה ונוחה ללא פקקים יוכלו תושבי חצור הגלילית לעבוד גם מחוץ לישוב- בקריית שמונה, כרמיאל ואפילו חיפה והקריות ולשוב להנות מאיכות החיים הגבוהה וחיי הקהילה בחצור הגלילית. בנוסף, כשנוסעים ברכבת אפשר גם לעבוד מהדרך ולהינות מ100% ניצול של הזמן ותחבורה נוחה וחדשה".

לצד הרכבת מתכננים בחצור הגלילית הקמה מתחם עסקים גלילי גדול ומשמעותי שייתן מענה תעסוקתי ובילוי לתושבי חצור הגלילית בפרט ולאזור כולו עם שטחי תעסוקה גדולים שייבנו סביב התחנה.

דן ליאורי:
Related Post