X

מגמות רלוונטיות במחירי נדלן תל אביב

מחירי הנדלן בתל אביב הפכו במאה ה-21 לגבוהים מאוד. 15 שנים רצופות של עליות חדות הובילו לכך שגם דירה קטנה בעיר שצמחה מהחולות מתומחרת בסכום של 7 ספרות, ובאופן טבעי גם זוהי המציאות גם בנכסים אחרים כמו משרדים או חנויות. איך בכל זאת אפשר להשלים עסקת נדלן משתלמת בתל אביב? מזהים מראש מגמות עתידיות ומקדימים אותן, וכאן בעמוד תמצאו מידע שתוכלו להיעזר בו.

מי תהיה הנווה צדק הבאה?

בשנות ה-80 של המאה הקודמת נווה צדק הייתה שכונה מוזנחת בקצה העיר. היום כל פיסת נדלן בה שווה סכומי עתק. התהליך שהתרחש בשכונה – שאגב, הייתה הראשונה מחוץ לחומות יפו ובעצם היוותה את הבסיס לעיר הסוחפת של ימינו – יתרחש באופן טבעי בעוד אזורים, ולכן כדאי לחפש את הנווה צדק הבאה. גם היום, ברמה גבוהה מאוד של מחירי נדלן תל אביב עדיין מחולקת לאזורים יקרים יותר ופחות, ושכונות שבהן המחירים עשויים לזנק הן נווה עופר, יד אליהו, מונטיפיורי וכפר שלם.

השפעת קווי הרכבת הקלה על מחירי נדלן תל אביב

תחבורה ציבורית היא משאב יקר ערך בערים גדולות, ובמיוחד במקום צפוף ופקוק כמו תל אביב. גם כשבוחנים מחירי נדלן תל אביב מושפעת במידה לא מבוטלת מהסוגיה הזו. בפרט ניתן לזהות עליות מחירים באזורים הסמוכים לקווי הרכבת הקלה – זה שכבר פועל (הקו האדום) ואלה שיצטרפו אליו בהמשך (הקו הירוק והקו הסגול). חשוב להדגיש שהשקעה במקומות שבהם מתבצעות חפירות אינטנסיביות מחייבת סבלנות, מפני שבזמן העבודות איכות החיים נפגעת (או לחילופין, כשמדובר על דירה המוצעת להשכרה, תידרשו להסתפק בדמי שכירות צנועים יחסית). מצד שני, הסבלנות תשתלם מפני שקרבה לקו רכבת קלה שיוביל אתכם לכל מקום בקלות ובמהירות היא כאמור מרכיב קריטי בחיים עם איכות אמיתית.

תמ"א 38 ומחירי הנדלן בעיר

כמו כל שוק נדלן תל אביב מושפעת גם מתוכנית המתאר הארצית מספר 38, זו שמאפשרת הוספת קומות ולפעמים החלפת מבנים שלמים במטרה להבטיח התגוננות מיטבית מפני איומים שונים. תמ"א 38 גם מובילה התחדשות עירונית משמעותית באזורים שהתיישנו. בתל אביב ישנם פרויקטים רבים מהסוג הזה ברובע 4 – האזור שתחום במזרח בנתיבי איילון, במערב ברחוב אבן גבירול, בצפון בנהר הירקון ובדרום בשדרות שאול המלך. גם ברובע 3 המערבי יותר, זה שבין אבן גבירול ממזרח לחוף הים המערב, יש פרויקטים רבים של תמ"א 38, ועוד שכונה שכדאי לנצל בה את ההתחדשות העירונית היא יד אליהו.

סטנדרטים גבוהים במיוחד

מגמה נוספת שמאפיינת את תל אביב היא העלאת הסטנדרטים. כמו בכל שוק נדלן תל אביב הציעה בעבר גם דירות יוקרה וגם דירות פשוטות, ואילו בשנים האחרונות כמעט כל הבנייה החדשה מתאפיינת בסטנדרטים גבוהים מאוד. יש לכך כמובן השפעה על המחיר, ויותר מכך השפעה על התמורה שתקבלו אם תרכשו דירה בעיר המובילה בארץ.

דן ליאורי:
Related Post