X

חמישה רעיונות לניצול הזמן בחופש הגדול..

שנת הלימודים הנוכחית הייתה מאתגרת מאוד עבור התלמידים שנאלצו לבלות את רוב הזמן בחדר מול המסך. עכשיו כשהחופש הגדול נמצא ממש מעבר לפינה, אפשר להתחיל לתכנן תוכניות שינצלו את הקיץ עד תום. אספנו עבורכם מספר רעיונות נפלאים שיעזרו לכם לנצל את זמן החופש הגדול בצורה הכי טובה שאפשר.

למדו את הקטנים לקחת חלק במטלות הבית

החופש הגדול אומנם מפנה המון זמן חופשי לילדים, אך לנו ההורים עדיין יש שגרה שחשוב לשמר. כדי להבטיח שהאווירה הטובה תישמר ושלכם ולילדים יהיה גם זמן איכות משותף, כדאי להתחיל ללמד את הקטנים איך לעזור במטלות הבית. למעשה, זו גם דרך נפלאה לשמר איזושהי מסגרת של אחריות עבור ילדים. כך כאשר הם יחזרו לבית הספר הם ירגישו מוכנים יותר ללמוד שוב. בגילאים צעירים אפשר גם לעשות מטלות יחד, כמו להוציא כלים מהמדיח, להאכיל את חיות המחמד או לטאטא את הבית.

למדו את המתבגרים עצמאות כלכלית

גיל ההתבגרות הוא גיל שבו יש יותר זכויות מפעם, אך לצד זאת יש גם יותר מחויבויות. בחופש הגדול רוב המתבגרים רוצים לבלות עם החברים בקניון, בים או במסעדות ובתי קפה. כל הבילויים הללו עולים כסף וכעת יש לכם הזדמנות פז ללמד את ילדיכם מהי עצמאות כלכלית. פתיחת חשבון בנק אישי למתבגרים שלכם תקנה להם כלים שילוו אותם לכל חייהם. הראו להם כיצד לעקוב אחר ההוצאות שלהם, תנו להם לתכנן אותן בעצמם ואפשרו להם לחוש כמה טוב ומחזק זה להיות אחראי פיננסית על עצמך לגמרי לבד. גם אם אתם נותנים לילדים דמי כיס, עדיין תהיה להם תחושה ברורה יותר של ניהול כלכלי אחראי.

עשו פעילות גופנית כמשפחה

עכשיו כשיש לכם יותר זמן עם הילדים, אתם יכולים לנצל את הזמן כדי להקנות להם הרגלים בריאים. פעילות גופנית הנעשית בדרך קבע תורמת רבות לחיזוק הגוף וגם לחיזוק הנפש. הדרך הטובה ביותר ללמד את הילדים היא דרך דוגמא אישית, לכן מומלץ להפוך את האימון לפעילות משפחתית. אתם יכולים לצאת לרכיבה על אופניים מרגשת, לבלות יום מרענן בבריכה ואפילו לצאת להליכות יומיות ולדבר על היום שהיה. זמן האיכות הזה יעזור לכל המשפחה להתחזק ולהתקרב.

בקרו במוזיאונים

חופשת הקיץ היא אומנם הפסקה מבית הספר, אך אין זה אומר שחייבים להפסיק ללמוד. במדינה שלנו יש מגוון מוזיאונים מדהימים, חלקם מיועדים לגמרי לילדים, חלקם עוסקים באומנות, חלקם עוסקים במדע ועוד. זו דרך נהדרת לעודד בילדים את חדוות הלמידה ולהראות להם כמה גדול ומסקרן העולם. ביקור במוזיאון יעניק לכם כמשפחה הזדמנות לשוחח על נושאים חדשים, לפתוח את הראש ואפילו להעלות רעיונות מגניבים. מומלץ בחום שכן ההנאה מובטחת.

עודדו את הילדים לפתח תחביבים

לעיתים יש ציפייה מההורים להעסיק את הילדים במשך כל שעות היום במהלך החופש הגדול. האמת היא שציפייה זו היא שגויה ואף אינה נכונה עבור הילדים עצמם. במקום, נסו לעודד את הילדים להתעמק בעצמם ובתחביבים שאליהם הם מתחברים. כך הם יוכלו ללמוד להעסיק את עצמם וליהנות מהעצמאות שלהם. כמובן שצפייה בטלוויזיה או משחק במחשב אינן האופציות הטובות ביותר.

במקום זה, נסו לכוון את הילדים לעשייה כמו ללמוד לצייר, ללמוד ריקודים חדשים או ללמוד לנגן אפילו. הזמן הפנוי הזה הוא מתנה של ממש עבור הילדים ולכם יש את היכולת להדריך אותם בכיוון הנכון. החופש הגדול יכול להיות מנוצל בצורה שתפתח את הילדים ותכין אותם לשנת הלימודים הבאה טוב יותר.

זהבה הופמן:
Related Post