X

חמישה טיפים לרילוקיישן מוצלח

תיירות וטיולים בחול זה דבר נפוץ בקרב הישראלים, אך האם הדבר נכון גם לגבי המעבר לחו"ל? מידי שנה מאות ישראלים עוזבים את הארץ למטרת רילוקיישן בעקבות הצעת עבודה או קידום, ולעיתים בשביל ללמוד מקצוע נדרש במכללת או אוניברסיטאות ברחבי העולם.

איך רילוקיישן זה דבר קל וכיצד ניתן לבצע זאת בצורה הטובה ביותר? אם גם אתם קיבלתם הצעת עבודה או שאת שנת הלימודים הקרובה אתם מתכננים להתחיל בחו"ל, לפניכם חמישה טיפים שיעזרו לכם לבצע רילוקיישן בצורה המוצלחת יותר:

  • תכננו מראש

תכנון נכון היא פעולה חשובה ברוב המקרים, היא יכולה למנוע בזבוז של כספים, תסכול מיותר ואפילו לחץ. לכן, ברגע שהחלטתם לעשות רילוקיישן החלו בתכנון של אילו פעולות עליכם לבצע לפני המעבר. בין הנושאים שכדאי להתייחס אליהם זה בירוקרטיה, ביטוח בריאות, לוגיסטיקה, לוחות זמנים ויעדים, תכנון השילוח ועוד..

  • בצעו בירורים כספיים לפני

כאשר עוברים לארץ אחרת, העלויות שאנו רגילים אליהם משתנות משמעותית. לכן, חשוב לבצע הערכה של העלויות הצפויות עברונו. למשל שכר דירה, חשבונות כמו מים חשמל וגז, הוצאות מזון ותחבורה, ביטוחים, תשלומי מיסים, טיסות בגדים ובילויים. במידה ואתם נוסעים עם עוד בני משפחה חשוב לחשב גם את העלויות הצפויות גם עבורם למשל כמו מסגרת לימודים, הוצאות אוכל נוספות ועוד. כדי למצוא את המידע העדכני ביותר, מומלץ למצוא קהילות בפייסבוק או אף להתייעץ עם אדם מהחברה שגר שם.

  • הכירו את התרבות העסקית
    בטוח יצא לכם לשמוע בעבר על "החוצפה הישראלית" כשמדברים על עסקים, או הנימוסים של הסינים בעסקים. הנושא הזה של עסקים עם תרבויות שונות חשוב ועלול לפגוע בפעילות העסקית שלכם במידה ואתם לא עושים את זה נכון. לכן שקלו לחקור על התרבות העסקית של היעד אליו אתם מגיעים כדי למנוע אי נעימויות.
  • התחברו לרשתות החברתיות
    אין כמו לקבל מידע בלייב על המצב במדינות אחרות, לכן כדאי לכם להתחבר לקבוצות שונות בפייסבוק, לעקוב אחרי אשטגים באינסטגרם הקשורים ליעד אליו אתם טסים, לעקוב אחרי סרטונים ביוטיוב, וכל מה שייתן לכם אינדיקציה בלייב על היעד. תוכלו לסקור מידע חשוב על מזג האוויר, פוליטיקה, ואף המלצות על מקומות בילוי ומסעדות.
  • תכננו את המעבר גם עבור בן/בת הזוג שלכם
    במידה ואתם עושים מעבר עם בן/בת זוג, חשוב לבצע בירורים גם עבורם. לרוב כאשר עושים רילוקיישן למטרת עבודה או לימודים, רק אחד מבני הזוג בעל אשרת עבודה מה שעלול לפגוע בהכנסה הכללית שלכם בחו"ל, ולפגוע במוטיבציה של בן/בת הזוג. לכן לפני המעבר הגישו בקשה לאשרת עבודה גם עבור בן/בת הזוג.

לסיכום,

חלק חשוב בתכנון המעבר הם הפעולות שחשוב שתבצעו לפני, לכן מומלץ להתכונן ככל האפשר כדי שהמעבר יהיה קל עם כמה שפחות תקלות בדרך.

זהבה הופמן:
Related Post