X

חיפה תהפוך לבירת הגיימינג

עשרות שחקנים ומתכנתים מארה"ב ומרחבי הארץ יגיעו למרכז הטכנולוגי בחיפה ביום חמישי  (10.05.2018) לתחרות ה- 3D-THON- תחרות פורצת דרך שמטרתה לקדם את מערכת החינוך באמצעות משחקי מחשב ומשחקי תלת- מימד.

לאורך 12 שעות ברצף, החל מיום חמישי בצהריים ועד צהרי יום שישי, יפגשו עשרות הצעירים, כולם בעלי רעיונות מהפכניים השואפים לגשר על פער של עשרות שנים בין מערכת החינוך של היום לעידן הטכנולוגי בו אנו חיים.

הקבוצות המתחרות יבנו יחידות לימוד בתחום אותו יבחרו, על ידי שילוב משחקי מחשב תלת ממדיים. לרשות המתחרים יעמדו בקרי קוד פתוח לשליטה מתוך העולמות הממוחשבים, משקפי מציאות מדומה, מחרטות, כרסומות ואמצעים נוספים, וכן מנטורים מנוסים בתחום התכנות, ההנדסה, הגרפיקה, המשחק והמייקינג. בין היוזמות שיפותחו כיחידות לימוד במסגרת התחרות: עולם וירטואלי תלת- מימד עבור ילדים על הספקטרום האוטיסטי, פיזיקה של כלי טיס, מכניקה של בוכנת מנוע, חישוב שטח אינטגרל, ניווט ימי, הנדסה בתלת מימד של פרוטזות לרגלי עגל ללא רגליים, זהירות בדרכים, לימוד אנגלית בשילוב קלפים ועוד.

בשנת 2017 השיקה חיפה את תכנית הגיימינג העירונית, במסגרתה נפתחה ליגת ה- eSports  של ישראל באצטדיון סמי עופר; הוקם מרכז גיימינג לחובבים ושחקנים מקצועיים בבית מילר; הוקמו קבוצות גיימרים המפתחים משחקי מחשב ומתחרים בתחרויות אזוריות, ארציות ובינלאומיות; הושקה תכנית "חיפה וירטואלית" לתלמידי בתי הספר היסודיים; ובמהלך הקיץ מתוכננים אירועי גיימינג ברחבי העיר.

אילנה טרוק, ראש מנהל חינוך, תרבות ורווחה בעיריית חיפה: "משחקי המחשב בכלל ומשחקי התלת מימד בפרט, שכיחים כיום בעולם בכל תחום, ורק טבעי כי גם עולם החינוך ישכיל לפתח תכניות פדגוגיות המבוססות על הקניית ידע לתלמידים באמצעות מדיה זו. המדיה המשחקית היא רלוונטית יותר לעולם התלמידים, ושילובה בלמידה מהווה הגשמת התפיסה "חנוך לנער על פי דרכו". זאת, בהלימה לאוריינות הטכנולוגית של המאה ה- 21, אשר שמה דגש על פיתוח יכולות התמודדות עם פתרון בעיות, חשיבה תהליכית, התמודדות במצבי אי וודאות, עבודת צוות ורבות נוספות".

בתחרות שתתקיים במרכז הטכנולוגי יעלו לגמר שלושה צוותים זוכים אשר כל אחד מהם יציג יחידת לימוד חדשנית, פורצת דרך ופורצת גבולות, המשלבת תחומים רבים ומאפשרת למידה אפקטיבית ומשמעותית במגוון מיומנויות ותחומים. לאחר התחרות, ימשך תהליך הפיתוח, בליווי צמוד של שותפי ה- 3D-THON, במטרה לדייק את יחידות הלימוד הזוכות, כולל הטמעתן במסגרות הבית-ספריות בשנת הלימודים הבאה, תשע"ט.

צילום דוברות עיריית חיפה

 

עדי ישראלי:
Related Post