X

חיפה: הפגנה נגד מכרז חוף הגולשים בבת גלים

המאבק סביב "חוף הגולשים" בשכונת בת גלים עולה מדרגה. קבוצה של תושבים יחד עם נציגי סיעת "לחיים" בראשות אלכס אברמוב וחברי "נוע נוע" המתמודדים למועצת עיריית חיפה, יפגינו מחר בצהרים  (שעה 14.00)  בדרישה להקצות קטע מהחוף  עבור התושבים.

"חוף הגולשים" בבת גלים, הנמצא בסמוך לתחנת הרכבל התחתונה, הוצא למכרז על ידי העירייה כשכוונתה למסור כ-1,000 מ"ר לזכיין שיפעיל במקום אזור גלישה ומועדון. במכרז הראשון שפורסם לא היו מתמודדים ובאחרונה פורסם מכרז חדש שהסתיים בימים אלה.

" אין לנו בעיה שיפעילו מועדון בתשלום במקום על ידי זכיין, אבל אנחנו חושבים שמגיע גם לתושבי העיר שאין בידם אמצעים כספיים לשלם עבור הגלישה, מקום מסודר שבו יוכלו לגלוש" אומר אחד ממארגני ההפגנה יורם שטרית (מטיטה), מספר 2 ברשימת "לחיים" למועצת העיר.

לדבריו הוא פנה לעיריית חיפה כמה פעמים בנושא זה וביקש להקצות שטח קטן של כ-200 מ"ר לתושבי האזור. "אנחנו נקים עמותה או קופארטיב שיאפשר גלישה זולה לתושבי המקום, מבלי לפגוע בחוף שהעירייה  נותנת לזוכה במכרז".

גורמים המעורבים בפרויקט הביעו פליאה על כך שהמכרז נסגר כמה ימים לפני מועד הבחירות לעיריית חיפה. "היינו משוכנעים שהנושא ידחה עד לאחר הבחירות אבל מישהו דחף את זה קדימה דווקא עכשיו" אמרו אותם גורמים.

אזור הגלישה בבת גלים נחשב לאחד המקומות הטובים בעיר לגלישת גלים ובעבר היתה שם פעילות רבה. אולם הגולשים התלוננו על הגישה הקשה לים ולכן הוחלט למסור את המקום לזכיין שיכשיר את השטח, שיקיע בו ויתפעל אותו.

בתמונה  יורם שטרית ממארגני ההפגנה

 

דן ליאורי:
Related Post