X

חיפה: באגף התברואה נשלמות ההכנות לקראת חג הפסח

ניקיון שוק תלפיות בחיפה

באגף התברואה של עיריית חיפה מנקים את רחובות העיר לקראת חג הפסח במהלך, שהגיע לסיומו אתמול (מוצאי שבת),
במבצע הניקוי המסורתי בשוק תלפיות, אותו מקיימים העובדים פעמיים בשנה – בערב פסח ובערב ראש השנה.

עם צאת השבת יצאו עובדי אגף התברואה לשוק המזון המרכזי והוותיק של חיפה, כשהם מצוידים במטאטים ידניים ובמכונות שטיפה המייצרות קיטור בלחץ גבוה. בעזרת כל אלה ניקו העובדים את מדרכות השוק, את הכבישים ואת הקירות, מהם הסירו כתובות גרפיטי ומודעות פיראטיות. מבצע הניקיון הסתיים עם הזריחה, כאשר ראשוני הלקוחות הגיעו לשוק המצוחצח.

עד ערב החג יעבדו אנשי התברואה ב – 3 משמרות רצופות לניקוי אשפה, ולפינוי הגזם והגרוטאות, אותם מוצאים תושבי העיר כחלק מההכנות לחג. מידי יום מפונים על ידי עובדי האגף כ – 700 טון אשפה – כמות הגדולה בכ – 150 טון מהכמות היומית הממוצעת.

כ – 180 חביות לשריפת חמץ יוצבו ברחבי העיר בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי ערב חג הפסח. החביות נועדו לאפשר לתושבי העיר לקיים את מצוות ביעור החמץ, תוך שמירה על כללי הבטיחות [מניעת שריפות] ועל ניקיון העיר והן תיאספנה בערב החג עד השעה 12:00.

במהלך ימי חול המועד, בהם צפויים לבקר באירועים השונים המתקיימים בעיר עשרות אלפי משפחות, ימשיכו עובדי אגף התברואה לעבוד במשמרות מתוגברות בשעות היום והלילה, וישמרו על ניקיון העיר, על מנת לאפשר לכל תושבי העיר ולאורחיהם ליהנות מחופשת החג.

צילום – ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה.

עדי ישראלי:
Related Post