X

חושבים מחוץ לקופסא: ברמב"ם מצאו דרך להפוך בעיות לפתרונות

רמב"ם, בית החולים הגדול בצפון, עוסק בשנים האחרונות רבות בקידום חדשנות ויזמות בתוך בית החולים ומחוצה לו. אולם, בחדשנות כמו בחדשנות, צריך מידי פעם לחדש…  בשבועות האחרונות עסקו רבים מבין אנשי הצוות של בית החולים בפרויקט קצת לא שגרתי – איתור בעיות ואתגרים איתם מתמודדים הצוותים השונים בשטח. הסיבה: תחרות נושאת פרסים שנערכה בבית החולים, במטרה להציף מכשולים טיפולים ולקדם פתרונות יצירתיים – מנקודת מבטם של המטפלים והמטופלים.

ההיענות לאתגר הייתה גדולה ולתחרות הוגשו קרוב ל-50 אתגרים, מתוכם נבחרו להתמודד כ-27 מחלקות ויחידות, כאשר על הצוותים המתמודדים נמנים כלל המגזרים בבית החולים: רופאים, אנשי סיעוד, צוות פרא רפואי, אדמיניסטרטיבי ועוד. התחרות, שנמשכה חודש ימים, הובלה ע"י אגף המחקר ברמב"ם וחברת רמב"ם מד-טק, שני גופים המובילים את פעילות החדשנות והיזמות בבית החולים ובשיתוף המכון הישראלי לחדשנות וחברת Be Well.il, המסייעים במציאת שותפים וקידום האתגרים לכדי פתרונות. על בחינת עשרות הרעיונות שהוגשו, עמל צוות השיפוט אשר הורכב מנציגי רמב"ם: פרופ' נעים שאחדה, עו"ד רוניה רובינשטיין, אינג' גנדי ספוז'ניקוב ואלכס טנשקי וכן נציגי המכון הישראלי לחדשנות: יעל אופיר, תומר שריר ופנינה ורטמן.

"הרעיון נולד לאחר שיחות רבות עם רופאים שהלינו על בעיות ואתגרים שהם מתמודדים עמם ולא תמיד נמצא להם פתרון", מסבירה דורין ברבי, מנהלת החדשנות ברמב"ם, "ההירתמות הייתה גדולה וזכינו לראות רעיונות מרתקים ומקוריים. בסופו של דבר כולם רצו דבר אחד – לקדם את איכות הטיפול הניתן למטופלים".

ברמב"ם יוצאים מהקופסא. צפו: https://youtu.be/e0bMjpJu4Wg

צילום: עופר גולן. עריכה: נתנאל אייזיק.

מוקדם יותר השבוע הוכרזו שלושת הפיינליסטים בתחרות האתגרים של רמב"ם: במקום הראשון – צוות מחלקת א.א.ג – ניתוחי ראש צוואר, עם מיזם שמטרתו לשפר את איכות האבחון הניתן לחולים באופן דיגיטלי. במקום השני זכה צוות מחלקת עיניים, אשר הציג רעיון למכשיר בחום הטיפול בקטרקט ובמקום השלישי זכתה יוזמה של מחלקת המטולוגיה בתחום הבריאות הדיגיטלית, המאגדת את כלל הצוות הסיעודי, הרפואי והעובדים הסוציאליים.

"אני גאה בעשיית החדשנות אשר נרקמת בין כותלי בית החולים", סיכם פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם והוסיף, "אך יותר מהכל אני שמח לראות את הרצון של עובדי בית החולים, לתת את הטיפול הטוב ביותר לקהילת מטופלינו, לפתור אתגרים ובעיות שנובעות ממחלות שונות ולהעמיד את הקריה הרפואית רמב"ם בחזית הקדמה הרפואית".

בתמונה: הצוותים הזוכים בתחרות האתגרים של רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.

 

זהבה הופמן:
Related Post