X

חדש בצפת: מרכז גישור ודיאלוג בקהילה

עיריית צפת, משרד הרווחה ומשרד השיכון חנכו את מרכז הגישור והדיאלוג בקהילה. הקמת המרכז נועדה לאפשר שיח מכבד ומקרב בין תושבים\ ארגונים ובין גופים שונים בעיר.

צפת מאופיינת במגוון אוכלוסיות עם אפיונים וצרכים שונים. במרכז פועלים מגשרים מקצועיים המובילים מפגשי שיח בשכונות השונות בין התושבים ודנים על מגוון סוגיות כגון החיים בשכנות, התמודדות עם קונפליקטים הנובעים ממגורים במרחב ציבורי משותף, מעודדים לתקשורת מקרבת ועוד.

ראש העיר והשיטור העירוני

בשבוע החולף התקיימה סדנת גישור ליחידת השיטור העירוני, פקחים ושוטרים יחדיו, האמונים על הטיפול בתושבי העיר צפת, במטרה להקנות כלים לטיפול באירועים בהם יש אי הסכמה בין שני צדדים או יותר וזאת לצורך מתן מענה יעיל ואיכותי יותר לתושבי העיר צפת. הסדנה נערכה במרכז הגישור ודיאלוג בקהילה בהובלתה של מזל ומיטל פלה המשמשת כמנהלת רשותית. הסדנה נפתחה בשיחה של ראש העיר שוקי אוחנה במהלכה הודה אוחנה לרשות ביטחון קהילתי על שיתוף הפעולה וכן ליחדת השיטור העירוני על פועלה.

התפיסה במרכז הגישור הינה כי למפגשים אלה חשיבות רבה, הם מעודדים את התושבים לחשיבה אחרת, לראות את הרווח של שני הצדדים לעומת צודק/ לא צודק וכאמור לאפשר שיח  אחר ומכבד עם סובלנות והקשבה לשיפור איכות החיים. בנוסף, מרכז הגישור מהווה כתובת לפתרון סכסוכים וקונפליקטים כגון : סכסוך בין שכנים, סכסוכים בנושא צרכנות, סכסוך במקום העבודה, שוכר ובעל דירה ועוד.

המרכז  מקדם הכשרות וסדנאות בנושא, קורסי גישור, מפגשי תושבים ומפגשים עם שירותים שונים בקהילה. מזל חדד המנהלת את המרכז ציינה: "אנו מזמינים את הציבור להיות שותפים וליזום רעיוניות אשר יתרמו לקידום קהילה סובלנית ומכבדת. ניתן לפנות בטלפון– 0526515260".

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "אני רואה חשיבות רבה בפעילות מגשרת ומשתפת, העיר צפת מאופיינת בשותפות וערבות הדדית בין כלל האוכלוסיות והמגזרים בעיר ומרכז הגישור החדש יאפשר להעצים זאת ולגשר על אי הבנות וסכסוכים ".

עדי ישראלי:
Related Post