X

ועדת הפנים בכנסת המליצה: הקצאת משאבים גדולים לפיתוח צפת

בשורה משמעותית לעיר צפת, לראשונה זה עשרות שנים עושה רושם כי העיר סוף סוף נמצאת בדרך לקבל משאבים בסדר גודל שלא ידעה מעולם לפיתוח העיר.

לאחר פעילות מאומצת של ראש עיריית צפת שוקי אוחנה מול חברי וועדת הפנים של הכנסת בהובלת חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) וחבר הכנסת יצחק זאב פינדרוס (דגל) המליצה וועדת הפנים של הכנסת על קידום תכנית מיוחדת, סיוע נקודתי- הצעת מחליטים, לעיר צפת. מדובר בתוכנית העוסקת בהקצאת תקציבים כבירים לפיתוח העיר, העשויה להגיע לסכומים של מאות מיליוני שקלים לעיר צפת!

במהלך הדיון הציג ראש עיריית צפת שוקי אוחנה את התהליכים המתרחשים בעיר והתעוררות העיר צפת. יחד עם זאת הציג את הקושי שהגיע עם נגיף הקורונה וכן הצרכים של העיר לאחר שנים רבות ללא תכנית ממשלתית משמעותית, על מנת להאיץ את התהליכים ולהצעיד את העיר לעתיד ורוד יותר. לדבריו: ״העיר צפת נמצאת בתנופה, על מנת להאיץ את התהליך ולקדם את העיר נדרש ריכוז מאמץ ומשאבים בדמות סיוע נקודתי- הצעת מחליטים לחיזוק העיר צפת בכלל ההיבטים- תיירות, חינוך, תרבות, ספורט, תשתיות, רווחה, תעסוקה ועוד״. ראוי לציין כי מהלך מסוג זה משמעותי העברת תקציבי ענק, חסרי תקדים, של מאות מיליוני שקלים לפיתוח וקידום העיר צפת.

ראש העיר שוקי אוחנה וח"כ אופיר כץ

אוחנה זכה לשבחים מחברי הוועה ויו״ר הוועדה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ (כחול לבן) על הנמרצות והעשייה, במהלך הדיון ציין חבר הכנסת אופיר כץ הבהיר כי ממשלת ישראל נדרשת לתת תמיכה אמיתית ומשמעותית לעיר צפת על מנת שהעיר תצעד קדימה, וקרא לחברי הוועדה לתמוך בהצעת מחליטים למען העיר צפת.

יו״ר וועדת הפנים חברת הכנסת מיקי חיימוביץ סיכמה את הדיון ואמרה: "הקריאה שלנו מכאן מוועדת הפנים של הכנסת היא לאמץ תכנית נקודתית- הצעת מחליטים שתסייע לעיר צפת יחד עם ראש העיר וחברי הכנסת שנראים מסורים למהלך״. לאחר מכן אמרה לאוחנה כי תגיע בקרוב לבקר בבירת הגליל.

רגע לאחר הדיון ציין ראש העיר שוקי אוחנה: ״אני מודה לחברי הכנסת שקידמו את קיום הדיון והביעו תמיכה נחרצת בעיר צפת וליו״ר הוועדה על ההחלטה החשובה לחיזוק העיר צפת. נמשיך לפעול למימוש המלצת הוועדה ולגייס לעיר צפת את המשאבים המשמעותיים״.

חבר הכנסת אופיר כץ, חברו של אוחנה, נציג הצפון ברשימת הליכוד שקידם את קיום הדיון סיכם: ״העיר צפת חשובה וקרובה לליבי, אני שמח שהצלחתי להעלות את אתגריה לסדר היום של הכנסת ולקדם את הסיוע לעיר, זו היא חובתנו לחזק אותה ולדאוג לתושבים. בשיתוף עם חברי, ראש העיר שוקי אוחנה, אמשיך ואפעל למענה ואשמש פה לתושביה בכנסת ישראל״.

עדי ישראלי:
Related Post