X
    Categories: ישראל

הר הבית : יהודים עלו תחת אבטחה כבדה של שוטרים

116 יהודים עלו היום להר הבית בראשותם של הרב ישראל אריאל, הרב אליהו וובר, וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן. המשטרה איבטחה את כל העולים היהודים בטבעות אבטחה רבות. ואף הטמיעה אבטחה נוספת בתוך שורות העולים.

האבטחה החריגה הוענקה נוכח התגודדויות של מוסלמים שנותרו בהר הבית בשעות הלילה, כפי שהנהיגו בשנים האחרונות בעשרת ימי הרמדאן האחרונים, במטרה להפר את הסדר בהר הבית, ולמנוע עליית יהודים למקום. עולי ההר דיווחו שקולות הסתה וצעקות אללה-אכבר נשמעו מתוך מסגד אלאקצה, שדלתותיו היו סגורים על המתפרעים שהתבצרו בו.

בתחילת היום הגבילה המשטרה לעשרים את מספר היהודים בקבוצה דבר שהאריך את זמן ההמתנה לרבים. בהמשך הגדילה את גודל הקבוצה. העולים דיווחו שכל העליות התנהלו ברוגע ובבטחה, בתפילות וקדושות כנהוג בהר הבית.

מפקדי המשטרה הבכירים עקבו מקרוב אחר ההתפתחויות בהר, וזכו לשבחים מפי רבים מעולי ההר שבירכו אותם שיצליחו לשמר זאת כך בימים הקרובים, ואף להרחיב ולהתקדם. ארגוני המקדש דרוכים לקראת מחר, בתקווה ודרישה מראש הממשלה שלא לסגור את הר הבית בפני יהודים בסוף הרמדאן, כפי שקרה בשנים האחרונות.

נוכח משנה החשיבות של העלייה להר הבית בימים אלו, קוראים אירגוני המקדש להגביר את המאמצים לעלות מחר להר הבית. (במקרה של שינויים לרעה חלילה, תבוא הודעה נפרדת, והיא תפורסם גם בדף הפייסבוק של ייראה).

בין העולים היום היו גם תלמידי בית ספר ראשית מגוש עציון, והם זכו להדרכתו של ראש המועצה שלמה נאמן, שבירך אותם שיזכו להיות מבוני המקדש. עוד נצפו בהר הבוקר חתן וכלה

עדי ישראלי:
Related Post