X

אלפי תלמידים צעדו למען קבלת אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית

עם סיום המיזם השנתי 'תיקון עולם' שפועל לתיקון היחס של החברה הישראלית לאנשים עם מוגבלויות, בהובלת עמותת עלה ומשרד החינוך, התאספו אלפי תלמידי מערכת החינוך בגדרה, בחיפה ובירושלים ל"צעדות ערן" על שם בנו של אלוף במיל' וחתן פרס ישראל דורון אלמוג

"צעדת ערן" בהשתתפות אלפי תלמידי תיכון מרחבי הארץ, הוקדשה השנה לסיכום המיזם החינוכי 'תיקון עולם' בהובלת עמותת "עלה" ומשרד החינוך, והתקיימה בסיומה של שנת לימודים שכללה תכנית חדשה ומיוחדת של עמותת 'עלה' ומשרד החינוך, במטרה להעביר את מסר השינוי החברתי ביחס לאנשים עם מוגבלויות.

את הצעדה הבוקר הובילו השרים נפתלי בנט וחיים כץ, חברי כנסת, מייסד ומנכ"ל עלה הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל 'עלה נגב נחלת ערן' סגן שר החינוך לשעבר אבי וורצמן, מנהלת מרכז 'עלה' בגדרה נעמה סודקביץ' ומנהלת המיזם בת גלים שער, אמו של גיל-עד שנחטף ונרצח בגוש עציון עם חבריו לפני 4 שנים.

במהלך הצעדה מגן הוורדים בירושלים אל משכן הכנסת, ביצעו תלמידי בתי הספר והאנשים עם המוגבלויות ליד סמל המדינה, המנורה, שיר בצורה מומחשת: תוך שימוש בכלי הקשה, באמצעות תנועות ידיים וללא דיבורים, כאילו הם עצמם אנשים עם מוגבלויות. לאחר מכן, הפריחו התלמידים בלוני משאלות ותקווה שנזכה להפוך לחברה שמקבלת בתוכה אנשים עם מוגבלויות.

מנהלת המיזם בת גלים שער ביקשה מהתלמידים לנצל את חופשת הקיץ להטמעת מסר המיזם: "בואו נשתדל לפחות פעם אחת בכל שבוע לעשות משהו טוב למישהו אחר. חשיבות המיזם הנפלא הוא בהבנה שעל מנת לתקן חברה שלמה אנחנו קודם צריכים קודם כל לתקן את עצמינו, ולבדוק את היחס שלנו לשונה מאיתנו".

שר החינוך נפתלי בנט ציין: "אני מברך על המיזם הנפלא, תבטיחו לי, שכל אחד תמיד יחשוב לא רק על עצמו אלא גם על האחרים".

שר העבודה והרווחה חיים כץ ציין כי ״נמשיך ונשקיע את מירב המשאבים כך שהמגבלה הפיזית לא תגרע מתחושת השייכות לחברה ולא תפגע במימוש הפוטנציאל האישי של אף ילד או ילדה״.

יו"ר הכפר השיקומי 'עלה נגב – נחלת ערן', אלוף במיל' דורון אלמוג, יוזם צעדות ערן על שם בנו ערן אלמוג ז"ל ומוביל מיזם תיקון עולם אמר: "אלפי תלמידי תיכון וחטיבות ביניים שצעדו ב'צעדות ערן' הם ההוכחה לכך שניתן להוביל מהפכה בתחום הערכי ולקבל אנשים עם מוגבלויות בחברה".

יובל מכיתה ט' בבית ספר רבים במודיעין סיפרה: "לאורך כל השנה נפגשנו עם חרשים ועיוורים, והיה לנו גם יום של תחרויות איתם. אני רוצה שכולנו נדע לקבל אחרים כפי שהם ולא לשפוט אותם על פי סטיגמות".

צילומים: נתנאל אריאל

דן ליאורי:
Related Post