X

הפגנות תמיכה בעזה וממול הפגנות הקוראות "להשיב את חיפה לישראל"

משטרת תחנת חיפה נערכה בכוחות מתוגברים, למחאה במוצאי החג בחיפה והודיעה כי תפעל באפס סבלנות, כנגד אלה שייפגעו בסדר הציבורי וינסו לסכן את שלום הציבור ובטחונו.

זאת על רקע המחאה האלימה שנערכה ביום שישי במושבה הגרמנית בעיר, במהלכה הסבו המפגינים נזק חמור לרכוש, ניסו לחסום צירים ופגעו בסדר הציבורי.

הנהגת החמאס בעזה פרסמה  במהלך סוף השבוע הודעה שבו היא מודה לתושבי חיפה שהפגינו למען תושבי עזה.

בתוך כך, 19 מהחשודים שנעצרו , נותרו במעצר לאחר שהשתתפו במחאה משוללת רסן, כאשר אחד העצורים נלקח לבדיקה בביה"ח לאחר שלטענתו נפגע ברגלו ועניינו הועבר לבדיקה כמקובל.

במשטרה חוזרים ומדגישים כי חופש הביטוי וזכות המחאה הינם ערכים חשובים במדינה דמוקרטית, אולם אינם מקדשים או מאשרים פגיעה בסדר הציבורי, וכל מי שינסה להפר את הסדר ולפגוע במרקם החיים הייחודי לעיר, ייעצר בהתאם.

תגובת ראש העיר חיפה

יונה יהב על ההפגנה בחיפה: "לא אאפשר לייבא לעיר אלימות וחוסר סובלנות" לדבריו, הזכות להפגין היא לא זכות לאנרכיה ולפגיעה בשלום הציבור." לא אאפשר לייבא לעיר חיפה אלימות וחוסר סובלנות. זו אינה דרכה של חיפה!".

טוב עושה המשטרה שלא מאפשרת הפגנות לא חוקיות. הניסיון לעורר פרובוקציות ליצירת רווחים פוליטיים מסכנת את מה שהשגנו כאן בעמל של שנים. לא אאפשר לפגוע ברגשות תושבי חיפה בני כל הדתות ובחיי המסחר בעיר.
יחד עם המנהיגות הציבורית בחיפה אנחנו פועלים להפסקת כל גילוי של הסתה מצד מי שמגיעים מחוץ לעיר על מנת ליזום הפרת סדר." אמר ראש העיר

התקרית עם ח"כ אימן עודה

צוות השיטור של תחנת חיפה נכח בבית החולים, במסגרת פעילות מבצעית של שמירה על עצור, החשוד בעבירות סדר ציבורי בהפגנה ביום שישי . במהלך הפעילות, ניסו מספר גורמים להגיע אל העצור בניגוד לחוק, על אף הנחיית השוטרים במקום לעזוב את המתחם.

"צר לנו שנבחר ציבור, המכהן כחבר כנסת, סירב להישמע להנחיות השוטרים, תוך גידופם ולפיכך- הוגשה לאחר האירוע תלונה רשמית נגדו" נמסר מדוברות משטרת מרחב חוף .

ההפגנות בליל שבת

דוברות המשטרה מסרה עוד : במסגרת שמירה על שלום הציבור ובטחונו משטרת ישראל נדרשת בימים אלה להתמודד עם הפרות סדר אלימות בחיפה, במסגרתן נעצרו 21 חשודים בגין פגיעה בסדר הציבורי ועוד.

המעצרים נדרשו על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולמנוע סיכון לשלום הציבור. למותר לציין כי כלל המעצרים בוצעו עפ"י דין ובהתאם לנהלים. למרות הניסיון להפיץ שמועות ולהטיל דופי בפעילות השוטרים בשטח הרי שממצאי הבדיקה עד כה, מראים כי לא נמצא כל אירוע חריג, הקושר את פציעתו של אחד העצורים בברך למעצרו.

לצערנו, גורמים כאלה ואחרים בוחרים לעשות שימוש ציני בתקשורת ולהעליל עלילות, חלקן אף סותרות, בדבר פעילות המשטרה, בהקשר זה. לאור האמור, אנו מצפים מכל הנוגעים בדבר לנהוג באחריות, להמתין לסיום הבדיקה המקצועית ולהימנע מפרסומים מטעים, שכל תכליתם- הסתה והתססה המשרתת אינטרסים זרים ומנסה לפגוע בשגרת החיים התקינה בעיר ובמרקם החיים הייחודי לה.

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post