X

המכון ההמטולוגי ברמב"ם חונך יחידה מחודשת לטיפול יום

למעלה מ-2,000 מטופלים מגיעים מידי שנה, מכל אזור הצפון, לטיפול ומעקב במרפאה ההמטולוגית והיחידה לטיפול יום ברמב"ם. על מנת להעניק למטופלים הללו את הטיפול המיטבי, הוחלט להנהיג שינוי מבני בתוך המכון ההמטולוגי ולאחרונה נחנכה היחידה לטיפול יום המטולוגי בביה"ח, הפועלת בנפרד מן המרפאה. היחידה החדשה מביאה איתה שינויים רבים עבור המטופלים, ביניהם מהפיכה שירותית, מבנה מרווח יותר, שירותים מתקדמים ומכשור חדיש.

"העבודה ביחידה נעשית בשתי משמרות במהלך 12 שעות, כאשר בשעות הבוקר היא משמשת גם כמיון המטולוגי לחולים עם בעיות חריפות", מסביר ד"ר נתנאל הורוביץ, מנהל היחידה לטיפול יום המטולוגי ברמב"ם, "אנחנו רואים עשרות מטופלים מידי יום ואחרי שנים ארוכות שאנו מעניקים להם טיפול מסור בתנאים לא פשוטים, החלטנו שהגיע הזמן לשינוי. היחידה החדשה מאפשרת לנו לטפל בצורה האנושית, המקצועית והמתקדמת ביותר, תוך הקפדה על בטיחות ואיכות הטיפול ורווחת המטופל".

אחד החידושים שנהוגים ביחידה החדשה הוא רפורמה בעבודה בין הרופאים המטפלים לבית המרקחת הציטוטוקסי: "הכנת תרופות למטופלים המטולוגים הן תהליך מורכב אשר אורך זמן", אומר ד"ר הורוביץ, "ביחידה החדשה הצלחנו לייעל את העבודה ולקצר את זמני ההמתנה לטיפול התרופתי בכ-50%. עבור המטופלים והצוות המטפל מדובר בצעד משמעותי".

לנוחיות המטופלים הותקנה ביחידה החדשה גם מערכת קיו-פלו, פלטפורמה אינפורמטיבית המאפשרת להם לראות בכל זמן נתון היכן עומד סטטוס הטיפול בהם. בצורה כזו יודעים המטופלים להעריך את תהליך הטיפול ולהיות מעורבים. התגובות – מעידים חברי הצוות במרפאה, טובות מאוד.

מלבד מחשוב המערכת, הוכנסו ליחידה החדשה מוניטורים מתקדמים וכן נעשו שינויים המאפשרים אזורי אשפוז וטיפול מרווחים יותר. שבע עמדות ישיבה התווספו ליחידה וכן שתי מיטות מנוטרות, המאפשרות טיפול בחולים מורכבים. כמו כן ביחידה החדשה ישנם שני חדרים נפרדים לנשאים של חיידקים אלימים, חדר עבור טיפול מגע (רפסלקסולוגיה), חדר הדרכה למטופלים העומדים בפני טיפול כימותרפי וחדרי בדיקה למטופלים.

מיאלומה ולימפומה יכולות להפוך למחלות כרוניות

היחידה לטיפול יום המטולוגי ברמב"ם הינה הגדולה מסוגה בצפון ומובילה את הטיפול בתחום עם ניסיון רב בטיפולים במגוון רחב של מחלות, ובאמצעות טכניקות טיפול מהמתקדמות שיש, וזאת  על ידי צוות מומחים רב תחומי.

לצד טיפולים כימותרפים, ביולוגים, טיפול באמצעות נוגדנים מונוקלונלים (טכנולוגיה חדשה) ועוד, צוות המרפאה ברמב"ם מקיים פעילות מחקרית ענפה במסגרתה ניתן לתת טיפול בתרופות מחקר אשר אינן נכללות בסל הבריאות.

"טווח הטיפולים כיום הוא רחב ומגוון. החל משילובים שונים של טכנולוגיות ותרופות, דרך רפואה מותאמת אישית ועד תרופות ניסיוניות שבמקרים מסוימים מסייעות בהתמודדות עם מחלות קשות במיוחד", מציין ד"ר הורוביץ, "כיום אנו יודעים להתמודד עם מחלות שבעבר היו קטלניות ולהפוך חלק מהן, לדוגמה למיפומה ומילומה למחלות כרוניות. אמנם לא למגר אותן לחלוטין, אבל בעזרת שימוש נכון בתרופות, מטופלים יכולים לחיות עם המחלות הללו שנים ארוכות".

בתמונה: צוות היחידה לטיפול יום המטולוגי ברמב"ם. צילום: נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם.

זהבה הופמן:
Related Post