X

הסטארטאפ שדואג שהקשישים המבודדים לא יהיו לבד

אין ספק כי ציבור הקשישים בישראל מעולם לא היה בלב הקונצנזוס והשיח הציבורי והאישי, כמו שהוא נמצא בתקופת קורונה זו… הדאגה להם מובנת עקב הוראות הבידוד הנוקשות המיועדות לשמור עליהם, אך מותירות אותם חסרי אונים, עצובים וחרדים, בעיקר מאחר ורובם המוחלט לא מסוגלים להשתמש בטלפון הנייד או במחשב, כך שהקשר הטיפולי והויזואלי עמם בלתי אפשרי.

הרצון להפיג את בדידותם מחד ולסייע להם בשגרת יומם מאידך, מהווים אתגר משמעותי ואמיתי. שאלות כגון: איך להמשיך את הרצף הטיפולי, איך לשמור על קשר ויזואלי, איך להפיג את חרדתם, להגביר את תחושת הביטחון שלהם ולשמור על השגרה והבריאות הנפשית שלהם, עולות כל העת וכל מי שיש לו קרובי משפחה קשישים 'שובר את ראשו' בימים אלה למציאת פתרון לבעיה.  

דוגמת מסך בבית הקשיש

מֶמוֹאַפְ (MemoApp) – מסך גדול המותקן בבית הקשיש ומאפשר לנהל עמו קשר טיפולי וויזואלי כולל שיחת וידאו  24/7

סטארטאפ ישראלי שהוקם על ידי אסנת אפשטיין, בעלת תואר שני במערכות מידע ומומחית בתחום ה-BI (בינה עסקית) פיתח מערכת יחידה מסוגה בשם מֶמוֹאַפְ (MemoApp), המהווה פריצת דרך חשובה בתחום ה- TeleCare. המערכת כוללת מסך בגודל 32" התלוי במקום מרכזי ובולט בדירתו של הקשיש, מחובר לרשת האינטרנט הביתית ומציג לקשיש 24/7 את סדר היום ואת התכנית והמטלות שעליו לבצע באותו היום, כגון זמני הארוחות, זמני נטילת התרופות, רחצה וביקורים.

זאת בנוסף להצעות לפעילות, תזכורות והודעות אישיות, תמונות וסרטונים, דרישות שלום מהמשפחה ואף אפשרות לשוחח עמו בשיחת וידאו! בדומה ל- ZOOM, אך עם שני משתתפים בלבד, ללא צורך מצידו להפעיל ולתפעל את המערכת. כדי להשתתף בשיחת הוידאו, על הקשיש פשוט להתקרב למסך ו-לדבר… מדובר במימוש חדש ומיוחד של פיצ'ר שיחת וידאו שאינה דורשת יכולת טכנולוגית ואף לא לחיצה על כפתור!

אסנת אפשטיין – ממציאת ממואפ – מערכת חדשנית לשמירה על קשר וטיפול עם קשישים

הפיצ'ר הוא חלק מהמערכת שפותחה על ידי מֶמוֹאַפְ, והוא מותקן במסך הייעודי בבית הקשיש, כשמעליו מותקנת מצלמת WebCam רגילה. לכל בני המשפחה נשלח קישור, באמצעותו הם יכולים, בזה אחר זה, לבצע את שיחת הוידאו דרך הטלפון הנייד שלהם.

בלילה, מוצג לקשיש מסך מיוחד וכך הוא יודע שזה הזמן ללכת למיטתו ולישון.

איך זה עובד?

המערכת של מֶמוֹאַפְ, אשר פותחה כל כולה בישראל, מורכבת משלושה חלקים מרכזיים: הראשון – מסך זיכרון חלופי (AMA), המהווה את הרכיב המרכזי בה, השני – אפליקציה- יישום אינטרנטי המותקן בקלות בכל טלפון נייד, טאבלט, מחשב נייד או במחשב אישי ובעזרתו בן משפחה Caregiver או מטפל גרונטולוגי יוצר ועורך את התוכן עבור הקשיש והמרכיב השלישי הינו השיטה והטכניקה, אשר פותחה לאור הניסיון הרב שהצטבר בעקבות הטיפול באב המשפחה ובקשישים רבים נוספים.

השיטה קלה להבנה ולמימוש והתוצאות מרשימות ביותר. רופאים ואנשי מקצוע החלו להמליץ על המערכת המותקנת כיום בעשרות בתים של קשישים בישראל.

לינק לאתר החברה >>> https://www.memoapp.co.il/

דן ליאורי:
Related Post