X

המומחה קבע שהאיש חולה – הביטוח הלאומי טוען שהוא בריא

המוסד לביטוח לאומי נוהג פעמים רבות לדחות על הסף תביעות של עובדים להכרה במחלה או פגיעה בעבודה. אבל במקרה זה הרחיק הביטוח הלאומי לכת, כאשר דחה תביעה של עובד שחלה בעבודה, למרות שצירף מכתב מפרופסור מומחה שאישר את מחלתו.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי ונזקי גוף, הוגשה תביעה לבית הדין לעבודה שבה נטען כי העובד, תושב הצפון, בשנות ה-40 לחייו, עבד בליטוש אבן שיש מסוג קיסר במשך כ-20 שנה עד שלפני כשנתיים התגלו אצלו בעיות בריאות.

עו"ד סאמי אבו ורדה

העובד ביצע כמה בדיקות שהראו כי הוא סובל ממחלת הסיליקוזיס שהיא אופיינית ומוכרת בביטוח לאומי כמחלה שנובעת בין השאר, משאיפת אבק הנוצר בעת ליטוש שיש ופוגע בריאות. בעבר, הביטוח הלאומי הכיר בלא מעט מקרים של עובדים בתחום השיש והליטוש  שסבלו מבעיות בריאות כעובדים שנפגעו בעבודה וזכאים לתגמולים מהביטוח הלאומי.

 לתביעה צירף העובד פירוט של  השנים שבהן עבד במפעלי שיש וכן צירף חוות דעת של פרופ' מומחה למחלות ריאה מבית חולים במרכז הארץ, אשר על סמך בדיקות קבע כי העובד סובל מסיליקוזיס ובהמלצתו כתבה המומחה כי עליו להימנע מעבודה בשיש והוא ממליץ להכיר בו כחולה ב"מחלת מקצוע סיליקוזיס"

למרות כל זאת הביטוח הלאומי דחה את תביעת העובד "בנימוק רפואי לפיו הוא אינו מאובחן כחולה סיליקוזיס".

בתגובה כותב עו"ד סאמי אבו ורדה בתביעה כי  "בשים לב שמודבר בדחייה רפואית נטו, העומדת בניגוד לאבחנה רפואית ע"י מומחה לרפואת ריאות, מבוקש לקבל את התביעה ולקבוע כי מחלת הריאות ממנה סובל התובע הינה פגיעה בעבודה".

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post