X

המבנים ההיסטוריים בביה"ח רמב"ם הוארו בוורוד

 כחלק מאירועי חודש המודעות העולמי לסרטן השד, אשר חל באוקטובר, הוארו בשבוע שעבר שניים מהמבנים ההיסטוריים בקריה הרפואית רמב"ם, בית הספר הישן לרפואה ובניין האבן, באור וורוד. טכס הארת המבנים התקיים בנוכחותם של נציג שגרירות ארה"ב, חברי הנהלת עמותת מרים הפועלת להעלאת המודעות לסרטן במגזר הערבי, נציגי הנהלת רמב"ם והמכון לבריאות השד בביה"ח, עובדי ביה"ח, משפחת חמאד העומדת בראש העמותה, חברים וידידי המשפחה והעמותה.

בטכס, שמתקיים זו השנה השנייה ברציפות, נשאו דברים מכובדים רבים מבין נציגי רמב"ם, העמותה ואחרים, אשר סקרו את חשיבות ההשקעה בהעלאת המודעות למחלה, בטיפול בה ובמניעתה. האירוע המרשים כלל חלק אומנותי בו לקחו חלק זמרת ורקדנית וקטעי ווידאו מושקעים המצביעים על הקשר בין העמותה לבית החולים הגדול בצפון, סביב קידום הנושא.

הארת המבנים ברמב"ם, יוזמה משותפת לעמותת מרים ולמכללת רמב"ם – ידע השוכנת כיום בבית הספר הישן לרפואה שבביה"ח, הינה חלק ממסורת עולמית הנמשכת מזה שנים במטרה לעודד מודעות לסרטן השד. עמותת מרים, אשר הוקמה לפני שש שנים, לקחה על עצמה להאיר במהלך חודש אוקטובר מבנים שונים ברחבי הארץ, הקשורים למגזר הערבי וזאת כדי לקדם מודעות לגילוי מוקדם ומניעת סרטן בקרב הציבור הערבי בישראל, פרויקט אשר הוכרז לאחרונה בקונגרס האמריקאי כגדול מסוגו במזרח התיכון.

לדבריה של עו"ד זיוה בסר, מנהלת מכללת רמב"ם – ידע, החיבור בין עמותת מרים ובין מכללת רמב"ם – ידע מסמל את הרצון המשותף לשני הגורמים להיות עם הפנים לקהילה בכל הקשור למודעות לנושא סרטן השד: "יש לנו שיתופי פעולה יפים עם העמותה והאירוע היה גם הזדמנות לחשוף את מי שפועל מאחורי הקלעים בנושא החשוב של הטיפול בסרטן השד – לא רק רופאים. גם אחיות, עובדות סוציאליות, עובדי מעבדה, טכנאים ועוד", היא סיכמה.

הבחירה ברמב"ם כמוקד להארה בוורוד הינה סגירת מעגל עבור חמאדה חאמד, בן 29 מנצרת, אשר הקים את העמותה אחרי מותה של מרים, אחותו בת השמונה ממחלת הלוקמיה. מרים נאבקה במחלה, במשך שלוש שנים, כשהיא מטופלת במערך ההמטו-אונקולוגי לילדים ברמב"ם, אולם חרף מאמצי הצוות היא נפטרה לבסוף. מותה הוביל את אחיה הגדול להקים את המפעל הקרוי על שמה ולפעול להצלת חיים. "המעמד של הארת רמב"ם בוורוד, במקום שבו הכל בעצם התחיל, הוא מאוד מרגש עבורי ועבור המשפחה", אומר חאמד, "ברמב"ם יש את יכולות הטיפול הטובות ביותר בסוגי מחלת הסרטן. כולי תקווה שיחד נעשה שינוי ונהפוך את הטרגדיה שלנו למשהו טוב".

בתמונות: מתוך טכס הארת המבנים ברמב"ם בוורוד. צילום: פיוטר פליטר.

 

זהבה הופמן:
Related Post