X

המאמן אופיר חיים: "הכוח שלנו -בביחד, זה מרגש אותי יותר מגמר אירופאי"

דווקא בשנה לא פשוטה מבחינה ביטחונית, כשגפרור אחד יכול להדליק חבית של נפץ בכל הקשור ליחסים בין יהודים לערבים, ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, מתנועת דרור ישראל, מוכיח שאפשר גם אחרת. השבוע קיימו בחלוץ את "מחנה האחדות" בהשתתפות ילדים מרמת-גן ומג'סר א-זרקא.

הילדים זכו לפגוש לאורח מיוחד: מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אופיר חיים, שיחד עם שחקניו ריגשו מדינה שלמה ועשו היסטוריה כשהעפילו לגמר אליפות אירופה לנוער עד גיל 19 בסלובקיה. חיים, היה הפנים של הצלחת נבחרת הנוער חתם יחד עם הילדים על אמנת האחווה ואמר לילדים: "תודה שהזמנתי אותם להיות חלק מהדבר החשוב הזה, אני מתרגש יותר מכם, גם בנבחרת הנוער מה שניצח זה הבייחד והעובדה שהיינו מהרגע הראשון ממוקדי מטרה- רק עם זה אפשר לנצח".

חיים ולבנת חותמים על האמנה צילומים: החלוץ חינוך דרך ספורט

על מגן ההוקרה שקיבל אמר המאמן: "זה מרגש אותי יותר מהגמר האירופי, זה הניצחון האמיתי שלנו- היכולת לגעת בכל מיני אנשים".

בארגון 'החלוץ' המתמחה בספורט חברתי לילדים ונוער בדגש על ערכים, הגינות ושוויון, מציינים כי הפרויקט השנתי לקידום סובלנות ושוויון בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית והמחנה המיוחד הינו חלק ממיזם זה.

בארגון מפעילים מסגרות רבות בפעילות ספורט מגוונת בכל רחבי הארץ עם אלפי ילדים ובני נוער כאשר הדגש הינו לעודד ולקדם חינוך לתרבות ספורט הוגנת ושוויונית תוך הקפדה על ערכים של הוגנות ליצירת חברה מכבדת, הוגנת ומחבקת המחברת בין אנשים ומחזקת את הקהילה. "מאמנים טובים יש הרבה, אבל מאמנים מחנכים הם הדבר החשוב באמת. כיף גדול  לראות את הילדים, לא רק מתרגשים מהגעתו של אופיר חיים, אלא גם מתנהגים למופת וחותרים לערכי השוויון והאחווה. אנו פועלים לאורך כל השנה ליצירת ערכים של שוויון, הגינות, קבלת האחר ומשמח מאוד לראות את ההתקדמות של הילדים בהיבטים אלו".ציין עומר ליבנת מייסד ומוביל ארגון החלוץ.

יורם אורנשטיין מנכ"ל מרכז הפועל הוסיף ואמר: "שמח שהחלוץ- חינוך דרך ספורט, מרכז הפועל והמועצה המקומית בגיסר א-זרקא עובדים בשיתוף פעולה. חשוב לכולם ליצור שיח ספורטיבי חברתי

המחנה נערך במשך יומיים (12-13.7) בכפר הנוער יוענה ז'בוטיסקי ליד ראשון לציון, ובו הילדים ערכו, בין השאר, אימונים קבוצתיים, אימונים משותפים, קיבלו טעימה מלימודי עברית וערבית והתנסו בפעילויות גיבוש. הדגש הינו על ערכים, הכרת האחר וניפוץ מחסומים.

באירוע הסיום המרגש, הילדים מר"ג ומג'סר א-זרקא חתמו על אמנת אחווה לקידום סובלנות ושוויון בין כל הקבוצות בחברה הישראלית.

עדי ישראלי:
Related Post