X

אין צורך במנוי חדר כושר, תעברו לכושר גופני בבית!

בשני העשורים האחרונים התרגלנו לבצע יותר ויותר פעולות בבית: אנחנו קונים אונליין גם על חשבון ההגעה לסופרמרקטים ולקניונים, צופים בסרטים במסכים הגדולים בסלון ולא רק בקולנוע, חלקנו עובדים מהבית לפעמים באופן חלקי ולפעמים באופן קבוע, לומדים דרך הזום – וגם כשהמטרה היא כושר גופני אין חובה לצאת מהבית. בפרט יכולים לעשות מי שהצטיידו בהליכון איכותי,

בעמוד זה תמצאו תשובות מפורטות לשאלות כמו למה ההליכון הוא המפתח לשמירה על כושר ובריאות, איך לבחור מסלול נכון ומהי שגרת האימונים האידיאלית.

למה כדאי להצטייד במסלול ריצה ביתי?

המרכיב החשוב ביותר עבור תחזוקת הגוף והחיטוב הוא אימון אירובי. ריצה וגם הליכה נמרצת הן פעילויות קרדיו-וסקולריות, כלומר כאלה המשפיעות לטובה על תפקוד הלב וכלי הדם. המאמץ האירובי מחזק מאוד את שריר הלב, ומפעיל עוד קבוצות שרירים נרחבות ברחבי הגוף. מעבר להשפעה הישירה, בזכות הפעילות של שריר הלב, הוא נתרם גם באופן עקיף – בזכות הורדת לחץ הדם, שריפת השומנים, המשקל התקין וגם לרגיעה הנפשית המושגת הודות לשחרור האנדורפינים תוך כדי הפעילות הגופנית, גם בבית, יש השפעה חיובית על הלב.

הקפדה על שגרת ריצה או הליכה נמרצת במכשיר כושר ביתי איכותי שומרת על העורקים אלסטיים ורחבים ולכן זרימת הדם בכל רחבי הגוף טובה יותר. הדופק, גם בזמן מנוחה וגם בעת מאמץ, נמוך יותר ולכן שריר הלב מתאמץ פחות ונשחק פחות. הגוף מצליח לנצל את החמצן ביעילות מרבית, עובדה שבאה לידי ביטוי בתפקודים יומיומיים רבים.

הליכון ביתי – מינימום מקום, מקסימום תועלת

על-מנת ליהנות מכל התועלות המשמעותיות הנ"ל נדרשת כאמור הקפדה על שגרת אימונים. זהו אחד היתרונות המשמעותיים של הוויתור על המנוי לחדר כושר ומעבר לאימונים ביתיים. הגעה לחדר כושר כרוכה בבזבוז זמן ניכר, כולל פקקים וחיפושי חנייה מייגעים. בעידן שבו זמן הוא משאב יקר ערך, גם מי שרוצים להתאמן ולשמור על הבריאות ועל הגוף חטוב נאלצים לא פעם לוותר על הפעילות הגופנית – ולעומת זאת, כשיש בבית הליכון חשמלי, ניתן לשלב בקלות את הספורט עם שגרת היומיום.

יתרון נוסף הוא בפן הכלכלי, משום שהשקעה חד-פעמית במסלול ריצה ביתי איכותי חוסכת תשלומים במשך שנים רבות למכון כושר. עוד כדאי לדעת כי ישנם דגמי הליכונים חשמליים מתקפלים שתופסים מעט מאוד מקום בבית, ולעומת זאת התרומה שלהם לאיכות החיים – גבוהה.

מכשירים משוכללים במחירים תחרותיים

השתכללות טכנולוגיות הייצור של מסלולי הריצה וההליכה גורמת לכך שכיום ניתן למצוא דגמים מתקדמים מאוד במחירים נוחים ואפילו נמוכים. בין השאר תוכלו ליהנות ממסלול שטווח המהירויות שלו רחב מאוד (0 עד 18 קמ"ש, למשל), אפשרות לשיפוע חשמלי בהתאם לדרגת הקושי הרצויה ע"י כל אחד מהמשתמשים במכשיר, מסילה רחבה ונוחה, תוכניות אימון ממוחשבות שמאפשרות להפיק מקסימום תועלת בכל פעם שעולים על המשטח ותצוגה ברורה של כל הנתונים הרלוונטיים (מהירות, מרחק, שיפוע, זמן, דופק, קלוריות). כמו כן הדגמים המשוכללים מתאפיינים ברמת יציבות ובטיחות גבוהות במיוחד.

שגרת האימונים הנכונה

ההמלצה החשובה ביותר בהקשר של יצירת שגרת אימונים נכונה היא להתייעץ עם איש או אשת מקצוע על-מנת לבנות תוכנית הדרגתית שמותאמת במדויק למצב הבריאותי ההתחלתי, ליכולות הקיימות ולמטרות שעבורן נרכש ההליכון החשמלי.

באופן עקרוני 3-4 אימונים בשבוע, כשכל אחד מהם אורך כחצי שעה, יניבו שיפור ניכר לעין ומורגש היטב – כאמור גם מבחינת הלב וכלי הדם. חשוב מאוד להתמיד, ומבחינה זו המעבר מחדר כושר לאימונים ביתיים מגדיל באופן משמעותי את הסיכוי לעשות זאת.

דן ליאורי:
Related Post