X
    Categories: Uncategorized

הביטוח הלאומי הכיר בבעיות בכפות הידיים של עובד תברואה כ"פגיעה בעבודה"

למרות כל ההתקדמות הטכנולוגית, עדיין יש עבודות שבהן יש צורך בשימוש בכפות הידיים. כל אחד רואה את עובדי התברואה העירוניים, נתלים במהלך עבודת פינוי עגלות האשפה על המשאית כשהם אוחזים בחוזקה במוט, במהלך הנסיעה. אחד העובדים שהחל לסבול מבעיות קשות בידיו, פנה לביטוח הלאומי כדי שיכיר בכך כ"פגיעה בעבודה" אבל בקשתו נדחתה.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לביטוח לאומי, הגיש העובד בשנות ה-50 לחייו, תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, שהכיר רק ב"תסמונת לכידה דו צדדית" ולא בפגיעה בכפות הידיים שלטענת התביעה יש להכיר בה על פי עילת המיקרוטראומה, דהיינו פגיעות קטנת וחוזרות ונישנות.

עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה

העובד מועסק במחלקת התברואה ברשות המקומית באזור חיפה, מזה 18 שנה, במשך 6 ימים בשבוע כ-6 שעות עבודה ביום, שבמהלכן הוא יורד ועולה מהמדרגה שעל המשאית כ-250 פעמים.

בתביעה נטען כי העובד מבצע פעולות שונות במהלך יום עבודתו. "לצורך פינוי עגלת אשפה הוא מפעיל את מפרקי כפות הידיים, שורשי כף היד והמרפקים כשהוא גורר את עגלת האשפה לכביש, מכוון אותה למתקן מרים אותה למשאית ואחר כך מחזיר את העגלה למקומה".

כל זאת, בנוסף לנסיעה על המשאית כשהוא "עומד על מדרגה בצידה האחורי ואוחז בשתי ידיו במוט שמעביר רטט מהמשאית". כמו כן  "קיימת תנועה סיבובית חוזרת ונשנית של מרפקי הידיים כשהמשאית נעה ימינה ומשאלה, לקראת עצירה והאצה".

לאחר שמיעת הצדדים, הורה בית הדין לעבודה בחיפה על מינוי מומחה רפואי לבדיקת הנושא. בעקבות זאת, הודיע המוסד לביטוח לאומי כי הוא מכיר בפגיעה בכפות הידיים כ"פגיעה בעבודה" וועדה רפואית תקבע את אחוזי הנכות של העובד.

עדי ישראלי:
Related Post