X

האם כבאי עלול להיפגע בשמיעה?

 עבודתו של לוחם אש בשירותי הכבאות בישראל, כוללת מגוון של פעילויות שחלקן כרוכות בחשיפה לרעש גבוה. האם הדבר עלול לפגוע באיכות השמיעה של  לוחמי האש? על שאלה זו יצטרך לענות בית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

לוחם אש, תושב הצפון  באמצע שנות ה-30, שנמנה על כוחות הכיבוי מזה למעלה מ-10 שנים ושירת בכמה תחנות, בין השאר כמפקד צוות,  פנה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות  ביטוח לאומי ונזקי גוף לבית הדין לעבודה לאחר שתביעתו להכרה בירידה בשמיעה ובטנטון מהם הוא סובל באופן תמידי, כפגיעה בעבודה,  נדחתה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

עו"ד סאמי אבו ורדה

בתביעה נטען כי במסגרת תפקידו כלוחם אש, עסק התובע בין היתר, בביצוע עבודות מגוונות כגון תחזוקת ציוד, ניסור עצים ועוד. במשך השנים הוא נחשף לרעש מזיק  מחשיפה לסירנות ולצפירות של רכבי הכיבוי, לרעש המנוע של הרכבים, למסורי דיסק ומסורי שרשרת, וכן לרעש והמלה באירועים שונים שבהם לקח חלק במסגרת תפקידו.

 לדברי עו"ד סאמי אבו ורדה, מדובר בתביעה ראשונה מסוגה לגבי לוחמי אש, אבל היא איננה יוצאת דופן שכן במלא מעט מקצועות, המוסד לביטוח לאומי הכיר בחשיפה לרעשים  מזיקים לאורך זמן, כ"פגיעה בעבודה" המעניקה לעובד נכות מעבודה על פי מידת הנזק שנגרם לו.

לדברי עו"ד סאמי אבו ורדה, פגיעה בשמיעה וטנטון, פוגעת בבעלי מקצוע רבים החשופים לרעשים חזקים או שעבודתם כרוכה בהחזקת כלים כבדים ורוטטים שגורמים לפגיעות אורתופדיות שונות. עובדים כאלה הסובלים מבעיות רפואיות מומלץ להם להתייעץ  על מנת לקבל את זכויותיהם מהמוסד לביטוח לאומי.

דן ליאורי:
Related Post