X

האם אתם מבינים את סוגיית דמי ביטוח בריאות ?

דמי ביטוח בריאות משתנים בין חברות הביטוח ומטופלים ורופאים רבים אינם מבינים היטב את מרכיבי הפוליסות. כאשר ישראלים רוכשים פוליסות ביטוחי בריאות עם השתתפות עצמית בשיעורים גבוהים, הם מקבלים שירותים רפואיים שמכסים תחומים רבים.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

בשנת 2020, שאלת גובה דמי בריאות היא שאלה מוכרת יותר ויותר מצד רופאים, אבל הבעיה היא שלא תמיד ברור למי יש את התשובות. העלויות של טיפולים מוסתרות בשכבות של מונחים מקצועיים וחשבונאות מורכבת.

לדבר את אתה שפה: תנאי דמי ביטוח בריאות

השלב הראשון בהבנת דמי ביטוח בריאות הוא היכולת להבחין בין מונחים כגון "עלות", "חיוב", "מחיר" ו"החזר". למונחים אלה יש משמעויות ספציפיות, אבל פרשנותם תלויה לרוב בתנאים המוצעים על ידי חברות הביטוח.

מה שמסבך עוד יותר את המצב הוא שהעלות לחברת הביטוח מחושבת לעתים קרובות על ידי הכללת עלויות ששייכות לקטגוריות כמו תשלום למנתחים מסוימים שהמבוטח בוחר או רכישת ציוד רפואי, וקטגוריות אלו נראות מנותקות מטיפול במטופלים.

הצורך במונחים מקצועיים משקף את מורכבות העסקאות בתחום הבריאות

מורכבות זו היא בעיקר תוצר של קיום מספר רב של צדדים שמשתתפים: המטופל, המרכז הרפואי, הרופאים והמנתחים, וחברת הביטוח. לעתים מעורב גם צד נוסף כמו מעסיק של ארגון גדול שמציע ביטוח בריאות כגמלה.

כאשר דנים בשאלת דמי ביטוח בריאות, חשוב לוודא כי מתבצע שימוש במינוח הנכון ושברור מנקודת המבט של מי נלקחות בחשבון העלויות, כלומר המשלם, המטופל, הרופא או המעסיק.

רוב חברות הביטוח מספקות שירותי בריאות פרטיים עם רשימת רופאים, מנתחים ומרכזים רפואיים שעובדים איתן

מרכזים רפואיים קובעים לעתים קרובות דמי ביטוח בריאות גבוהים ומקבלים את ההחזרים מחברות הביטוח.זה אולי נשמע מוזר, אבל התנהלות זו מאפשרת לבתי חולים לקבוע נקודת התחלה גבוהה לביצוע מיקוח עם חברות ביטוח שונות ותשלומים גבוהים מאוד עבור טיפול במטופלים.

מה או כמה המטופלים משלמים?

לרוב האנשים יש ביטוח בריאות פרטי, כך שהם אינם משלמים את מלוא החיוב לקבלת טיפולים ושירותים רפואיים, אלא משלמים סכום של השתתפות עצמית בהתאם לתנאי הפוליסה, מה שמקשה על קבלת תשובה ברורה ואחידה לשאלה כמה משלמים על דמי ביטוח בריאות.

הסכום שהמטופל עשוי להיות מחויב בו מושפע עוד יותר מההגדרה או המיקום של המרכז הרפואי או השירות שהוא קיבל. לדוגמא, מטופלים עשויים לשלם סכום השתתפות עצמית גבוה עבור אשפוז למשך פרק זמן מסוים, וחברת הביטוח מכסה את פרק הזמן שנותר.

בשורה התחתונה, הכי כדאי לקבל ייעוץ מקצועי

אם, למשל, מטופל התקבל לטיפול במחלקה לרפואה דחופה ואינו מאושפז, או שהוא נשאר למעקב, מבחינה טכנית הטיפול שהיא קיבל מוגדר כרפואת חוץ, ובמקרה זה העלות מחושבת בהתאם.

לכן, כדי להבין כמה מטופלים צריכים לשלם על דמי ביטוח בריאות, מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח לבחינת כל האפשרויות ורכישת פוליסת ביטוח בריאות פרטי בתנאים המשתלמים ביותר.

זהבה הופמן:
Related Post