X

בצפת דואגים לאוכלוסייה בסיכון גבוה

בעיריית צפת ממשיכים במאבק לנצח את נגיף הקורונה ולעצור את התפשטות הנגיף. במסגרת המאבק הורה ראש העיר שוקי אוחנה על שורת צעדים להגנה ושמירה על האוכלוסייה שעל פי משרד הבריאות נמצאת בסיכון הגבוה ביותר במידה והיא נדבקת בנגיף- גילאי 60 ומעלה.

עם תחילת התפשטות הנגיף הורה אוחנה עם הקמת סיירת הקורונה- צוותים של מתנדבים ועובדי עירייה הפועלים סביב השעון על מנת למלא את הצרכים והבקשות של אלו הנמצאים בבידוד ולא פחות חשוב- האוכלוסייה המבוגרת. מדובר בין היתר בביצוע קניות, הבאת תרופות, חלוקת מזון ופניות נוספות.

ראש העיר מחלק מנות מזון לקשישים בצפת
צילומים: עיריית צפת

עם חלוף הימים בעיריית צפת התקבלו פניות רבות של תושבים בגילאי 60+ הטוענים כי היציאה לסופר הינה התאווררות וגיוון מבחינתם. בשל כך יזם ראש עיריית צפת מהלך מיוחד ויחד עם כל רשתות המזון בעיר הוחלט על פתיחה מוקדמת של הסופרים (6:30-7:00) והקצאה של תחילת היום, עד השעה 8:30 לגילאי 60 ומעלה. המהלך מאפשר הקטנה של פוטנציאל ההידבקות מהאוכלוסייה שבסיכון, אפשרות להתאווררות וצבירת כוחות להמשך ימי השהייה בבתים.

בנוסף, בעיריית צפת החלו השבוע בחלוקה של כ-1,000 מנות מבושלות וחמות לקשישים ונתמכי הרווחה בעיר הצפונית. החלוקה מתבצעת על ידי עובדי הרשות יחד עם מתנדבי סיירת הקורונה כאשר גם אוחנה בעצמו לקח חלק וחילק מספר מנות לבתי הקשישים.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "הסיטואציה המורכבת והארוכה מחייבת אותנו לפעול ביצירתיות של מנת לתת מענה לצרכים המשתנים, לאפשר הגנה מקסימלית לתושבים וגם אפשרות להתאוורר מעט בחוץ. אני מודה לרשתות המזון בעיר על שיתוף הפעולה, לתושבים שנשמעים למיזמים ומי שמתחת גיל 60 לא מגיע בבוקר לרשתות ולמאות המתנדבים שמחממים את הלב לתושבים. יחד ננצח את הקורונה!".

זהבה הופמן:
Related Post