X

ביה"ח כרמל: מרכז של מצוינות גם במרצים

ביה"ח כרמל הוא ביה"ח הגדול והמוביל בצפון בכמות המרצים והמחלקות המצטיינות בהוראה בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה, זאת ביחס לגודלו.

באירוע הצטיינות חגיגי באודיטוריום ביה"ח כרמל העניק דיקן הפקולטה לרפואה של הטכניון פרופ' אילון איזנברג תעודות הוקרה והצטיינות למרצים ולמחלקות המצטיינות בהוראה בכרמל מטעם הפקולטה. " למרות השחיקה אנו מוצאים כאן בכרמל את חוד החנית של ההוראה וההצטיינות, את הקשב החמלה והחיוך אסור לנו לאבד ואנו חייבים להעביר אותם לדור הבא של הרופאים ", אמר הדיקן פרופ' איזנברג . "בשמי ושם הסטודנטים ובשם כל החולים שיזכו לטיפול רפואי טוב בעתיד בזכותכם, אני אומר לכם תודה ".

מצטייני מחלקת ילדים בכרמל צילומים: אלי דדון וירון חזן
 

52 מרצים מצטיינים מכרמל מקבוצת כללית עלו לבימת הכבוד וזכו לתעודת הוקרה אישית מדיקן הפקולטה וממנהל ביה"ח ד"ר אבי גולדברג. את כמות המרצים המצטיינים הגדולה ביותר סיפקה מחלקת ילדים של כרמל בניהולו המוצלח של פרופ' גיורא פילר עם 15 מרצים מצטיינים, המחלקות הפנימיות בכרמל בניהולם של ד"ר אירינה ברגמן, ד"ר סמיר קאסם וד"ר שי כהן עלו עם 11 מרצים מצטיינים, זאת בנוסף לעוד רופאים מ 22 מחלקות ומכונים שהתכבדו בתעודות כמרצים מצטיינים.

בנוסף חלקו בטקס תעודות הוקרה והצטיינות למחלקות המצטיינות בהוראה בכרמל והן : מחלקת נשים ויולדות בניהולו של פרופ' עופר לביא, מחלקת ילדים בניהולו של פרופ' גיורא פילר, המחלקה הפנימית א' בניהולו של ד"ר סמיר קאסם ,המחלקה הקרדיולוגית בניהולו של פרופ' אבינעם שירן, מחלקת עיניים בניהולו של פרופ' אורן טומקינס ומכון הדימות בניהולה של ד"ר נטליה גולדברג .

פנימית א מחלקה מצטיינת

בנוסף זכו לתעודות הצטיינות עוד 4 טיוטורים – רופאים בכירים המלווים אישית את הסטודנטים לרפואה במהלך ההכשרה הקלינית שלהם במחלקות.

מנהל מחלקת ילדים פרופ' גיורא פילר שהוביל את כמות המרצים המצטיינים הגדולה ביותר וגם הוא נבחר כמרצה מצטיין אמר כי, " אני גאה בהצטיינות המחלקה והמרצים, הוראה הינה נדבך חשוב ביותר בפעילות המחלקה, והכשרת הרופאים ככלל ורופאי הילדים בפרט נמצאת גבוה מאוד בסדר העדיפויות של המחלקה. גאווה גדולה שזכינו במחלקת הוראה מצטיינת ומורים רבים במחלקה זכו בפרס אישי כמרצה מצטיין. משובי הסטודנטים שזכינו להם מחממים את הלב ומקנים לנו רוח גבית להמשיך בדרך זו גם בעתיד", אמר פרופ' פילר.

מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג הודה לדיקן הפקולטה על ההוקרה למצטייני כרמל ואמר. " הכשרת הרופאים בישראל היא הכשרה מצוינת חובה על כולנו לעודד את ההוראה, וצריך למצות את ההוראה בשדות הקליניים בבתי החולים. הלימוד וההוראה בהחלט תורמים גם למחלקות, תודה לפקולטה ותודה לרופאים שלנו. כולנו שותפים בהקמת הדור הבא של הרופאים. אתם המרצים שנבחרתם אתם המצוינים שבמצטיינים, כולנו בכרמל גאים בכם ומחזקים את ידכם להמשיך ללמד ולהצליח"

בטקס נכחו והשתתפו גם המשנה לדיקן פרופ' עמי אהרונהיים, סגן הדיקן להוראה קלינית פרופ' אמיר קרבן, סגן דיקן לתיאום אסטרטגי המשמש גם כמנהל המחלקה הכירורגית בכרמל פרופ' קליני ירון הר שי, ראש אשכול פיתוח סגל ד"ר נגה כרם, יו"ר ועד הסטודנטים הגב' יוכי מור חי ועוד בכירים נוספים מהפקולטה. האירוע הופק בהצלחה והונחה ע"י חווה גולדנברג ממונת פנ"צ בכרמל.

באירוע חולק גם פרס גרין המיוחד ע"ש פרופ' יעקב גרין ז"ל ולזוכה נבחרה ד"ר סוניה שנייר ממכון הריאות 'של כרמל שנבחרה גם כמרצה מצטיינת. בתום חלוקת תעודות ההצטיינות הגיעו פרופ' רוזנברג וצוותו לביקור וסיור מקצועי במחלקה הפנימית א' הם התרשמו מאיכות המחלקה ושמעו על הפעילות הגדולה והמגוונת שבה ממנהל המחלקה ד"ר סמיר קאסם.

" אני גאה ושמח על זה שבשנים האחרונות פנימית א' מהווה יעד מבוקש ללימודי הפנימית בקרב סטודנטים לרפואה ובקרב סטז'רים לרפואה בוגרי הארץ ובוגרי חו"ל ", אמר ד"ר קאסם. " אנו שמים דגש רב על חינוך דור העתיד של הרופאים ומקדמים את מקצוע הפנימית ברמה המקומית וברמה הארצית. המחלקה מבוקשת להתמחות בזכות האנשים המדהימים שבחרו להצטרף ולממש את חזון בניית מחלקה חזקה ברמה מקצועית גבוהה וגישה אנושית ואמפטית תוך שילוב הידע התקדם והעדכני ומחקר פורץ דרך ועשייה קלינית בסטנדרט הגבוה ביותר. אבקש להודות לדיקן פרופ' איזנברג ובמיוחד למנהל בית החולים ד"ר  גולדברג אשר תמך ותומך ללא סייג בעשייה החינוכית ובפיתוח ההון האנושי בבית החולים ",אמר  ד"ר קאסם.

דיקן הפקולטה פרופ' איזנברג הודה לד"ר קאסם ולצוות על הביקור המיוחד במחלקה ואיחל לו ולצוותים המשך הוראה מוצלחת לטובת דור העתיד של הרופאים בישראל.

עדי ישראלי:
Related Post