X

ביה"ח כרמל: מעשים טובים למען הקהילה

"בבית החולים כרמל אינם נגמרים  ביום המעשים הטובים הם ממשיכים איתנו לאורך כל השנה ומכל הלב" כך אומר אהוד פקלר מנהל משאבי אנוש בביה"ח כרמל לאור הצלחת פרויקט סיפור חוזר. הפרויקט הקהילתי  נוסה השנה לראשונה ובהצלחה בבית החולים כרמל בשיתוף מיזם סיפור חוזר.

חן גבעול ממונת הפיתוח הארגוני בכרמל מסבירה כי סיפור חוזר הינו שירות חברתי המעודד שימוש בספרים יד שניה אשר מופעל כולו על ידי אנשים המתמודדים עם קשיים תעסוקתיים. באמצעות התעסוקה בסיפור חוזר המתמודדים מקבלים כלים מקצועיים והזדמנות להסתגלות מחדש לשוק העבודה.

"זאת יוזמה מקומית שלנו מסבירה חן והיא במסגרת התפיסה הכוללת שלנו כאן בכרמל של אחריות חברתית ועשייה למען הקהילה". את הספרים שנתרמו בכרמל ניתן למצוא  במאות נקודות מכירה הפזורות בבתי קפה, משרדים, חדרי כושר, מספרות, משתלות, גני ילדים ומקומות בילוי ופנאי. בנוסף לעמדות המכירה ניתן לרכוש את הספרים באמצעות אתר האינטרנט של "סיפור חוזר" ובחנויות ברחבי הארץ. מחיר כל ספר הינו 20 ₪ בלבד והוא מכסה רק את העלויות התפעול ומסייע רבות  לאנשים המוגבלים המועסקים בו.

אחת מתורמות הספרים הגדולות בכרמל היא מנהלת בית המרקחת לאה זק. לאה מתברר היא תולעת ספרים לא קטנה וכבר מגיל קטן היא מחוברת עם אינפוזיה לספריה העירונית ומחסלת בכל סוף שבוע 2 ספרים כך בשביל הכיף. לאה הגיע למשרדי משאבי אנוש עם ארגזים מלאי ספרים ותרמה אותם לטובת המיזם הקהילתי.

"כשנשים בקניון הולכות לחנויות הבגדים אני הולכת לחנות הספרים זה הבילוי שלי. ואני מעדיפה ספר טוב על פני כל שמלה חדשה", מספרת לאה.

כל תהליכי האיסוף, המיון והמכירה של הספרים הנתרמים מהווים הזדמנות תעסוקתית מוגנת ומכבדת לנפגעי נפש. ב"סיפור חוזר" מאפשרים ומקדמים תהליכי שיקום אישיים עבור המתמודדים אשר מנהלים את מדפי הספרים בבתי הקפה, נהנים מעבודה בקהילה, וזוכים לפרנסה ממכירות הספרים במקום מסבירים בעמותה.

" את הפרויקט התרומה לקהילה פרסמנו באמצעות המיילים לעובדים וההיענות הדהימה גם אותנו מעדכנת ממונת הפיתוח הארגוני של כרמל חן גבעול. הגיעו עשרות עובדים מכל מגזרי בית החולים ותרמו מגוון ענק של ספרים מספרי קריאה למבוגרים עד ספרי עיון וספרי ילדים בסך הכל נתרמו יותר מ 1000 ספרים עד עכשיו.

" אנחנו בכרמל מאמינים שזו אחת הדרכים לתרום לקהילה שאנו חלק ממנה אומרת חן ממשאבי אנוש, בעקבות ההצלחה של "סיפור חוזר" נמשיך עם שיתוף הפעולה גם לפרויקטים רבים ונוספים כשהכל לטובת הקהילה".

בצילום – חן גבעול ותרומות הספרים בביה"ח כרמל – צילום אלי דדון

זהבה הופמן:
Related Post