X

ביה"ח כרמל – להיות בידיים הכי טובות

בית החולים כרמל נמצא גם השנה כבית חולים מוביל ומצטיין מבין כלל בתי החולים של הכללית בו חווית המטופל והתחושה כי המטופל נמצא בידיים טובות נמצאים במקום הראשון . זאת ע"פ סקר חוויית המטופל של הכללית.

בסקר נדגמו ונשאלו מעל 5,700 מטופלים שביקרו לאחרונה בכרמל במחלקות האשפוז, במכונים השונים, בחדרי המיון, במרפאות החוץ,  במחלקת יולדות ועוד.

בכל המערכים נצפתה עליה ומובילות של כרמל, כאשר 90% מהמרואיינים השיבו כי הרגישו שהם נמצאים בידיים טובות לאורך הטיפול בהם בבית החולים.

"מטרת הסקר, מסבירה קרן מרום מנהלת השירות של כרמל, הינה לאמוד את רמת שביעות הרצון הכללית של המטופלים בבתי החולים של 'כללית' על כל היבטיה, כמו גם, לאתר נקודות חוזק ותורפה ברמת בית החולים ומערכי הטיפול ולשקפם להנהלת בית החולים ולצוות המטפל לצורך שיפור מתמיד".

בסקר נמדדו יחס הרופאים, האחיות, המזכירות, המשנעים הרפואיים, עובדי משרדי המרפאות ועוד. כולם קיבלו ציונים מעל 90 עם שביעות רצון מאוד גבוהה של המטופלים מהיחס האדיב והמכבד של הצוותים.

נמדדה איכות העברת המידע וההדרכה למטופל, בהירות ההסברים לאורך הטיפול במטופל כולל מתן אפשרות לשאול שאלות מטרידות. נבדקו הרצף והתיאום בין אנשי הצוות ובהירות ההסברים למטופל לגבי המשך הטיפול לאחר שחרורו מבית החולים. נמדדו גם הזמינות והנגישות של הצוות לפניות ולבקשות המטופל ומשפחתו, כולל רגישות ומענה לכאב ותחושות שהמטופל מדווח עליהם.

בתמצית הסקר מסכם הדוח המקצועי כי בית החולים כרמל, מקבל את הציון הכללי הגבוה ביותר בהשוואה לבתי החולים האחרים, ושומר על יציבות בהשוואה לשנה הקודמת, כאשר במערכי האשפוז והמיון ישנה אינדיקציה לעלייה במחצית השנייה של 2017. עוד מציג הסקר כי מערך האשפוז, הכולל את המחלקות הפנימיות, המחלקות המנתחות ואת המערך הקרדיולוגי, זוכה להערכות גבוהות מאוד ומציג שיפור באשכולות היחס, המידע והרצף והתיאום עם עליה בשביעות הרצון מהיחס הניתן למטופל במהלך ביקור מטופלים ובשיתוף המטופל באפשרויות הטיפוליות העומדות בפניו.

במערך חדרי המיון של בית חולים הכרמל, מדדי שביעות הרצון הכללית והתחושה של המטופלים שהם נמצאים בידיים טובות הם הגבוהים ביותר, בהשוואה בין בתי החולים. עוד מעדכן הדו"ח המסכם כי ישנו שיפור במספר מדדי זמינות במחצית השנייה של 2017.

בין המיונים הבולטים נמצא מיון מחלקת הילדים של כרמל בניהולו של פרופ' גיורא פילר הממוקם גבוה בין המיונים מבין בתי החולים. מיון הילדים של כרמל זוכה להערכות גבוהות ביחס, איכפתיות ורגישות כלפי הילד, כמו גם במתן מידע והסברים מפורטים והתייחסות לשאלות וחששות של הילד ומשפחתו.

ד"ר מיוריאל קונופניקי מנהלת מיון הילדים בכרמל אומרת כי היא גאה בנתונים. " זה לא פשוט ומובן מאליו במיוחד בתקופות העמוסות ובעיתות הלחץ. ולמרות הכל הצוות המצויין שלנו רופאים אחיות וכל הצוות התומך ממשיך ומצליח לתת את השירות והיחס הטובים והמקצועיים ביותר, זאת גאווה גדולה לכולנו " .

מערך היולדות של כרמל זוכה גם הוא בסקר להערכות גבוהות כאשר מיון יולדות וחדרי הלידה זוכים לציון המשוקלל הגבוה ביותר מבין בתי החולים. נמצאו שביעות הרצון מהיחס, הזמינות, רמת הניקיון ומגוון ההדרכות שניתנות ע"י צוות מחלקות יולדות וילודים אף היא גבוהה מאוד.

פרופ' עופר לביא מנהל מערך נשים ויולדות של כרמל מתייחס לנתונים ואומר כי הם תוצאה ישירה ממסירות ומחויבות של כל צוות המחלקה רופאים ואחיות לכל אישה ולכל יולדת המגיעות לכרמל. " אנחנו מאמינים ביחס אישי ובוטיקי לכל מטופלת ומגישים לנשים את כל מערך הבדיקות והטיפולים החדישים ביותר על ידי מיטב אנשי המקצוע הייעודיים בתחום".

קרן מקום מנהלת השירות בכרמל אומרת כי "הסקר מודד כמעט כל נקודת מגע של המטופל עם בית החולים ועם הצוות המטפל ומשקף לנו חוות דעת של כ 6,000 מטופלים שחוו את הטיפול בכרמל. התוצאות משקפות עבודה יום יומית לא פשוטה של עובדי בית החולים במסירות, באכפתיות אמיתית לחולה ולמשפחתו ועם כל הלב והנשמה. אנו נמשיך לשפר ולהשתפר למען ציבור המטופלים שלנו ולמען רפואה ציבורית טובה יותר".

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג מסכם ואומר כי " תוצאות הסקר כמו גם מאות מכתבי התודה שאנו מקבלים מהמטופלים שלנו, מוכיחים לנו בכל פעם מחדש כי אנו ממשיכים לתת את הטיפול הטוב ביותר מכל הלב. הצוות שלנו מבין כי יחס אמפתי ואנושי וכבוד למטופלים ובני משפחותיהם הם מרכיב חיוני בטיפול איכותי וחשיבותם של אלה הם חלק מה- ד.נ.א של הצוות. נמשיך לעשות הכל כדי לתת למטופלים שלנו טיפול מקצועי ואנושי מכל הלב כדי שירגישו תמיד שהם בידיים הטובות ביותר".

צילום חוץ  – בית החולים כרמל   קרדיט – צילום אלי דדון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המרכז רפואי  כרמל – ליידי דיויס  הוא אחד מ-14 בית החולים של ה'כללית' בכל רחבי הארץ.

'כללית' הינה ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם, המשרתת כ-4 מיליון לקוחות

(54% מכלל הציבור בישראל) ב-1,300 מרפאות ומאות מכונים הפרוסים ברחבי הארץ.

אתר האינטרנט (www.clalit.co.il) ומוקד השירות הטלפוני  2700 *  עומדים  לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאים בריאותיים ולמידע כללי.

זהבה הופמן:
Related Post