X

לפני משחק הכדורגל- המיליארדר מיטש גולדהאר ביקר במוזיאון "השואה והתקומה"

הבעלים של מכבי ת"א מיטש גולדהאר הגיע השבוע כשעתיים לפני משחק קבוצתו נגד קבוצת "הפועל חיפה" שהתקיים באצטדיון "סמי עופר" אל קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" על מנת לבקר במוזיאון "השואה והתקומה" החדש, אותו חנכה העמותה לאחרונה.

גולדהאר הגיע במשלחת של בני משפחה לרחוב קסל שבחיפה. עבור גולדהאר זהו ביקורו השני בעמותה, הוא ביקר במוזיאון לפני כשנתיים כשהמוזיאון היה בשלבים הראשונים של בנייתו וכבר אז הוא הבטיח לבוא שוב ולבקר בו וכך עשה הערב.

גולדהאר סייר במתקני קרית החסד של העמותה, קיבל סקירה מקיפה אודות העמותה מפיו של עו"ד יגאל דנינו היועץ המשפטי של העמותה וזאת בגלל היותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג בביקור אישי במחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין.

גולדהאר, ביקר את ניצולי השואה, דיירי ה"בית החם וכמובן לא פסח על ביקור יסודי במוזיאון "השואה והתקומה" החדש אותו חנכה העמותה לאחרונה,

הוא סיפר גם כי הוא עצמו בן למשפחת של ניצולי שואה, סיפר כי סבתו, סבו וכל בני משפחתו נספו בשואה. היחידה שהצליחה להימלט מהצורר הנאצי היתה אמו.

גולדהאר אמר: "אני כאן עומד מולכם וכולי נרגש, היום, זה יום גדול ומיוחד עבורי להיות כאן ולשמוע את מה שעבר עליכם. אני שותף לרגעים הקשים האלה גם מצד בני משפחתי. אני יודע שאני לא יכול להקל עליכם כרגע, אבל אהיה שותף ואנסה לתרום כמה שיותר לסייע למקום המדהים והמרגש הזה. אני עומד כאן נפעם לראות את פעילותו רבת השנים של סבג, על מפעל חייו האדיר, לטובת רווחתם של ניצולי השואה. אין הרבה אנשים שנשפך מהם הטוב, והטוב לב שיש באדם, שמעון סבג הוא איש יקר לא רק לכם אלא לרבים בארץ הזו שהוא ממלא את מקומם, כל הכבוד לך שמעון סבג על כך שאתה מנציח את ניצולי השואה בעודם בחיים וזה דבר חשוב ביותר, התרגשתי ביותר מהביקור במוזיאון זה כאן הערב".

בתום הביקור לפני שעשה את דרכו למשחק הכדורגל בסמי עופר הוא לא שכח לחתום ולכתוב הקדשה מרגשת בספר האורחים של המוזיאון.

צילומים: יד עזר לחבר. 

עדי ישראלי:
Related Post