X

ביה"ח כרמל: הנקי ביותר מזיהומים באזור חיפה והצפון

לובי ביה"ח כרמל

בבדיקות שערך משרד הבריאות בכל בתי החולים בישראל עולה כי כרמל הינו בית החולים שנלחם נכון והוא הנקי ביותר מזיהומים בכל אזור חיפה והצפון.

על פי ההערכה המקובלת במערכת הבריאות בישראל, מדי שנה מתים בין 4,500 ל-6,000 ישראלים בגלל זיהומים שנדבקו בהם בבתי החולים ומשרד הבריאות הציב  את המלחמה בזיהומים כאחד המדדים החשובים ביותר.

"אנו משקיעים רבות בהסברה והדרכה לצוותים שלנו על החשיבות והצורך במלחמה בזיהומים וזה נותן את אותותיו ",אומר מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג. אצלנו בכרמל המלחמה בזיהומים והשמירה על ההיגיינה הינם ללא פשרות". את היחידה למניעת  בזיהומים מובילים בכרמל ד"ר גבי ובר מנהל היחידה ואחות היחידה  שלומית יצחקי.

כחלק מעבודת היחידה למניעת זיהומים קיימת בכרמל סיירת מיוחדת לניקוי חדרים מזוהמים, חולים נשאי חיידקים  מקובצים לאזור מיוחד במחלקה כדי למנוע התפשטות הזיהומים, היחידה עורכת בקרות רבות רישומים וניתוחים סטטיסטיים בנושא מתן אנטיביוטיקה וכדי לזהות מבעוד מועד מוקדים אפשריים להתפשטות זיהומים. כמו כן מתקיימות הדרכות ממוקדות לצוותים הרפואיים במחלקות האשפוז ובחדרי הניתוח.

לעבודה החשובה במלחמה בזיהומים מצטרפים גם כל צוותי המשק של בית החולים בניהולו המוצלח של קובי ליכטהויז. צוותי המשק והניקיון של כרמל עוברים הכשרות מיוחדות ופועלים מסביב לשעון 24/7 כדי לשמור על ניקיון בית החולים ולתרום למאמץ מניעת זיהומים. הם אחראים על הניקיון בשטחים הציבוריים כמו גם על הניקיון והמלחמה בזיהומים בחדרי המחלקות בחדרים המבודדים בחדרי הניתוח והכל כדי לשמור על בריאות המטופלים והעובדים.

במסגרת המאמץ המוסדי בכרמל למניעת זיהומים וצמצום רכישה של חיידקים עמידים, מתקיימת פעילות שוטפת למתן שימוש מושכל של אנטיביוטיקה במחלקות בית החולים. בפורום המיוחד פועלים היחידה למחלות זיהומיות, בית המרקחת והיחידה לרוקחות קלינית בניהולה של הגב' לאה זק וההנהלה הרפואית. נתוני סיכום שנת העבודה הדגימו ירידה משמעותית בשימוש באנטיביוטיקה בבית החולים המאפשרת המשך מתן טיפול מיטבי למאושפזים בצד צמצום תופעות לואי של טיפול וירידת עמידות של חיידקים.

ד"ר גיל לביא סגן מנהל ביה"ח ברך על התוצאות ואמר כי " הפעילות לצמצום רכישת חיידקים עמידים ומניעת הזיהומים הנרכשים בבית החולים. הינה במוקד תכניות העבודה גם בשנה הקרובה והתוצאות היפות מחזקות את ידנו. זו היא תוצאה של שיתוף פעולה רב צוותי בקרב בית החולים וכולנו גאים בה"  סיכם ד"ר לביא.

בצילום: הניקיון בלובי ביה"ח כרמל:

צילום אלי דדון

 

זהבה הופמן:
Related Post