X

מרכז רפואי כרמל: בית חולים ירוק שמיישם יום ללא בשר

השפים של מרכז רפואי כרמל לא מפסיקים להפתיע. החודש פתחו במטבח כרמל עמדת שף חדשה על טהרת הצמחונות וללא בשר לטובת עובדי בית החולים. מנהל המטבח חביב בנאי אומר " לבקשת העובדים החלטנו להצטרף לטרנד העולמי וגם כאן בכרמל להגיש יום בשבוע בימי שני מנות שף  ללא בשר כחלק מתרומתנו למאמץ העולמי".

סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית של כרמל אומרת כי בית חולים כרמל הינו מוסמך כבית חולים ירוק והוא מאמץ ומיישם את יום שני ללא בשר . ע"פ דו"ח ארגון המזון והחקלאות של האו"ם ענף גידול חיות המשק גורם לפליטת 18% מכלל גזי החממה בעולם זאת כתוצאה מפליטת גזים ממערכת העיכול של בעלי החיים, שימוש בדשנים ודלק להובלה, וכריתת יערות לצורך שטחים לגידול מזון לבעלי החיים.

המנות הצמחוניות שמוכנות במטבח בית החולים ע"י צוות הטבחים של כרמל בניהולו של השף הראשי עופר פישמן נראות כמו מנות גורמה של מסעדות היוקרה , וגם הטעם איכותי ומגרה. בין המנות המסקרנות תמצאו, מנת קיש תרד על מצע אורז מקסיקני, סופלה טופו ועדשים על מצע אורז ועשבי תיבול, תבשיל טופו בקארי אדום, תבשיל ירקות שורש וטופו על מצע פולנטה, ועוד מנות רבות מגוונות וטעימות במיוחד.

"המטרה שלנו היא להעשיר את מגוון המאכלים שאנו מגישים לעובדים תוך שמירה על איכויות של בישול וטעם בסטנדרטים הגבוהים ביותר", מסביר השף פישמן. השף עופר פישמן הגיע לפני שנה וחצי לכרמל לאחר עבודה מוצלחת ורבת שנים במלון דן בחיפה ובניהול ההסעדה בחברת אינטל. והוא מביא איתו למטבח כרמל רוח רעננה וחדשה של טעמים וריחות.

מנהל המטבח בנאי אומר כי המנות מוכנות ומתכוננות יחד עם צוות הדיאטניות  של כרמל בניהולה של עליזה שרייר ופרט לנראות ולטעם של המנות ללא הבשר, הם מכילות גם את כל אבות המזון ועשירות בברזל וסידן ובויטאמינים טריים מהטבע.

מנהל המערך הלוגיסטי בכרמל עוז יאיר מעדכן כי יום שני צמחוני הוא חלק ממהפכת ההסעדה של כרמל. " אנחנו לא נחים לרגע על זרי הדפנה ומשקיעים מאמצים רבים כדי לקלוע לטעם ולדרישות המטופלים והעובדים, מסביר עוז. מהפיכת ההסעדה שלנו כוללת תוכנת מחשב ייעודית הבודקת ומתאימה את תפריטי המנות השבועיות שלנו לדרישות האיכות והבריאות של משרד הבריאות, עובדת בצמידות עם הדיאטניות של ביה"ח ודואגת להפקה של מגוון עצום של סוגי מנות לעובדים ולמטופלים. החל ממנות דלות סוכר, דלות שומן, מנות עשירות ליולדות, מנות ללא גלוטן, מנות צמחוניות  ועוד ".

     עוז וצוות המטבח

צוות מטבח כרמל מבשל כ 60,000 מנות בכל חודש למאות העובדים ולאלפי המטופלים הנמצאים בביה"ח ולמרות היקף העבודה וכמות המנות העצומה, מקפיד צוות השפים של המטבח על רמה גבוה ואיכותית של כל מנה ומנה.

עמדת השף הצמחונית בכל ימי שני מצטרפת לעוד רשימה ארוכה וטעימה של עמדות שף חדשות המופקות ע"י צוות המטבח של כרמל. תמצאו שם עמדת שף אמריקאית עם המבורגרים בסגנון טקסס, עמדת שף ג'קט פוטטו לתפוחי אדמה ממולאים בבשר ופטריות, עמדת חומוסיה מזרחית , עמדת שף רוסטביף בפריסה אישית מול העובדים, ועוד עמדות מלהיבות וטעימות נוספות. שותפה ומיוזמות פרויקט יום שני ללא בשר בכרמל, היא הילית שצקין מרכזת בריאות הסביבה של ביה"ח.

בצילום – עמדת השף ללא בשר בכרמל – צילום אלי דדון

זהבה הופמן:
Related Post