X

בוגר קורס עורך מפות: "תוך כדי לימודים התקבלתי לעבודה בתחום"

אורי אלקובי, תושב מגדל העמק, בוגר הנדסאי אדריכלות ועיצוב, החליט ללמוד במכללה גם קורס עורך מפות. תוך כדי הלימודים שהסתיימו לאחרונה, החל אורי לעבוד במשרד מודדים מוביל בצפון, 'גיאו פוינט'.

דריה יבדושין מנוף הגליל, סיימה גם היא את הקורס וסיכמה: "זה היה קורס מצוין אשר במהלכו התחלתי לעבוד במשרד מודדים בעיר, המרצים היו מעולים."

במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, הסתיים בהצלחה רבה, מחזור ראשון של קורס עורך מפות בסביבה ממוחשבת, הכשרה בחניכות. הקורס התקיים בפיקוח משרד הכלכלה ובשיתוף עם משרדי הנדסה ומדידות (גאודזיה) באזור הצפון.

בוגרי הקורס, חוויה של הצלחה גדולה
צילום: דוברות המכללה

רינת ויסבאום, מנהלת מדור קורסים ולימודי חוץ במכללה אמרה: "לראשונה פתחנו במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, בשיתוף פעולה עם  שירות התעסוקה, משרד הכלכלה, במסגרת תכנית הכשרה בחניכות להכשרות מקצועיות, חברת מעוף, קורס עורך מפות בסביבה ממוחשבת. בתוכנית זו התקיים שיתוף פעולה מלא עם מעסיקים, ממשרדי הנדסה בתחום הגאודזיה, המדידות, משלב איתור מועמדים לקורס ועד שלב ההדרכה המעשית, בלווי חונך במשרדי ההנדסה, המדידות ובתשלום שכר.

הצלחת הקורס הראשון, תוך שילוב סטודנטים במשרדי מודדים כעובדים קבועים היא ללא ספק בשורה טובה לסטודנטים בקורס השני שייפתח בקרוב."

מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל, ברכה את בוגרי הקורס ואיחלה להם להמשיך ולהתפתח בתחום מומחיותם אותו רכשו בקורס. "במבחן התוצאה, בוגרי הקורס השתלבו בעבודה מכבדת בתחומם ועל זה גאוותנו."

דריה יבדושין, תושבת נוף הגליל אשר סיימה בהצלחה את הקורס אומרת: "הקורס היה מצוין מבחינתי בכל הרמות. צוות מרצים מעולה ובעיקר הכנה לעבודה מעשית מיטבית. במהלך הקורס התחלתי לעבוד במשרד מודדים בנוף הגליל ואני מרוצה מאוד."

אורי אלקובי, בוגר לימודי אדריכלות ועיצוב במכללה החליט לאחר קבלת דיפלומת ההנדסאי להצטרף לקורס. "הקורס הזה היה מאוד משמעותי וחשוב, המרצים הם מהרמה העילית, משכמם ומעלה, זכינו להשקעה אדירה בנו ובתמיכה וליווי אישי לאורך כל הקורס. במהלך הקורס התחלתי לעבוד במשרד מודדים 'גיאו פרינט' ואני ממש מרוצה מהעבודה."

יצוין כי בימים אלה ההרשמה למחזור שני בעיצומה. "הקורס מבוקש מאוד ומכשיר כוח אדם מקצועי בתחום מדידות, הגאודזיה, כעורכי מפות מדידה בסביבה ממוחשבת, מקנה לבוגריו ידע מעשי ועיוני מקיף, מדידה הנה תהליך מרכזי בתכנון הבנייה.

המודדים אחראים על מדידה של שטחים באמצעים טכנולוגים, התפקיד של עורך/ת מפות מדידה בסביבה ממוחשבת הוא לחשב את תוצאות המדידה שבוצעה באתר כלשהו, לחשב את גבולות החלקות והמגרשים שנכללים בתחום באתר, ולערוך מפות מדידה מסוגים שונים בהתאם לצורכי התכנון, הרישום, הרישוי, הפיתוח או הבניה בשטח. העבודה היומיומית במשרדי המדידות כוללת הכנה של נתונים לקראת ביצוע העבודה בשטח, והכנת מפות מדידה שונות לאחר סיומה.

היקפו של הקורס הוא כ – 470 שעות לימוד ומתחלק ללמידה במכללה מידי יום ועבודה מעשית במשך 90 שעות תעשייה.

בוגרי הקורס יכולים להשתלב לעבודה במשרדי מדידות בהם התלמדו, אך גם עבודה במשרדים ממשלתיים ומוסדות, ובחברות העוסקות בהנדסת מידע לרבות תלת- ממד," אומרת רינת ויסבאום.

דן ליאורי:
Related Post