X

איך נדע איזה כלב מתאים לנו לאימוץ?

בשעה טובה החלטתם לאמץ כלב ולהעניק לו בית חם ועכשיו ההתלבטות שלכם היא איזה כלב לאמץ מאיזה סוג, היכן ועל מה לשים דגש בבחירת הכלב לפי סגנון החיים, הצרכים או הרצונות שלכם. לפניכם מספר שיקולים שחשוב לקחת בחשבון לפני תהליך הבחירה והתאמת הכלב לבית ולחיק המשפחה:

מה הקשר בין גודל הבית לכלב?

הגודל הפיזי של הכלב יכול להיות משמעותי לאיכות החיים ולרווחת הכלב. כלבים גדולים באופן טבעי זקוקים ליותר שטח ומרחב ויהיה להם קשה מאוד בדירה קטנה וצפופה וגם אתם בתור בעלי הכלב והדירה עשויים להרגיש שהכלב תופס מקום. אם יש לכם בית מרווח יחסית ועל אחת כמה וכמה גינה אין ספק שיהיה לכם קל יותר עם כלב גדול ותוכלו להעניק לו גם את המרחב לו הוא כה זקוק.

ילדים וכלבים זה סיפור אהבה

אחת הסיבות שאתם לוקחים כלב הוא כדי להרגיל את הילדים בסביבת בעלי חיים, ללמד אותם מהי אחריות ושייהנו מכל התועלות שקשורות בגידול כלב? ראשית, חשוב לאמץ כלב רק כאשר אתם משוכנעים שהילדים מחויבים לכך או שאתם בעלי האחריות המתאימה לטיפול בכלב במידה והילדים קטנים. שנית, חפשו כלב ידידותי לילדים בעל מזג נוח שיוכל להשתלב בבית בו יש ילדים ותנועה רבה (למשל, כאשר חבריהם מבקרים שלא יירתעו מהנוכחות של הכלב).
לרוב למשפחה עם ילדים יתאים כלב נמרץ ואנרגטי שיוכל לרוץ ולשחק ולצאת לטיולים עם הילדים כאשר אפשר לאמץ כלב צעיר יחסית שגם יגדל עם הילדים.

להזדקן עם חבר נאמן

הילדים עזבו את הקן ונותרתם לבד? כלב יכול להפוך לחבר טוב ולמלא את החסר וגם להוציא אתכם מהבית. עם זאת, חשוב שהכלב יהיה רגוע ויאפשר לכם ליהנות מהליכות נינוחות ומחברה שלווה. זכרו שכלב אנרגטי מדי עשוי לעייף אתכם לאורך זמן ועליכם לוודא שאכן תוכלו לדאוג לרווחה שלו מבלי שהוא יהפוך מחיית מחמד אהובה למטרד.

צעיר או בוגר? זו השאלה!

הגיל של הכלב אף הוא משחק תפקיד עבור חלק מהאנשים. מצד אחד, אימוץ של גור יכול להיות נוח יותר כי תוכלו "לעצב" את הכלב לפי סגנון החיים שלכם וליהנות ממנו לאורך שנים ארוכות. קשה יותר לשנות את ההתנהגויות הטבועות של כלב בוגר במיוחד אם הוא לא מאולף, אבל אם הוא מאולף ובעל מזג נוח יחסית יתכן שזו אופציה קלה יותר למי שמחפש כלב שכבר יכול להשתלב בחיים מבלי להשקיע עכשיו בתהליך האילוף או בדאגה האינטנסיבית לגור.
זכרו שלרוב גורים זקוקים יותר לתשומת לב בתחילת הדרך אבל גם כלבים מבוגרים במיוחד כאלה הסובלים מבעיות רפואיות יזדקקו לתמיכה. האם אתם ערוכים לבלות זמן עם הכלב או יש לכם אפשרות לדאוג לו למסגרת במידה ואינכם יכולים והאם יש לכם אלטרנטיבה להיעדרויות ממושכות כמו טיולים וחופשות או שאתם מתכוונים לקחת את הכלב עמכם.
בנושא שאלת הגזע בעוד שיש מי שחשוב להם לאמץ כלבים גזעיים במיוחד אם יש גזע ספציפי שנקשר לתכונות אופי שמשפיעות מבחינתם על ההחלטה בעוד אחרים מעדיפים דווקא כלבים מעורבים או אין להם העדפה ספציפית כלשהי לסוג הגזע של הכלב.

בכל אימוץ חשוב לשקול מראש את התחזוקה הכרוכה בגידול אותו סוג של כלב כאשר יש כלבים שדורשים יותר עבודה בטיפוח, פעילות ספורטיבית, תחזוקה בריאותית שוטפת וחשוב להבין מראש מהם הצרכים של כל כלב לפי גזע, גיל וכמובן צרכים ייחודיים של הכלב המועמד לאימוץ.

המאמר נכתב באדיבות רשת חנויות לחיות מחמד – מלך האריות

זהבה הופמן:
Related Post