לקראת כניסתו לתוקף של התקן הבינלאומי שמגדיר דרישות להגנת סייבר ברכבים, הוקמה במכון התקנים ועדה, שתתמקד בחיבור בין התעשייה הטכנולוגית הישראלית והגדרות התקן. נציג HARMAN ישראל, דויד מור-אופק, מונה לסגן יו"ר הוועדה ולאחראי על תחום קשרי החוץ
ישראל, למרות היותה משוללת תעשיית ייצור מכוניות, נחשבת כיום גורם משמעותי בזירת הרכב העתידי. אחד הסמנים האחרונים: לקיחת חלק של נציגי ישראל בוועדה העולמית להכנתו של תקן בינלאומי המגדיר דרישות להגנת סייבר ברכבים. מאחורי המהלך ניצבים ארגון התקינה העולמי, ארגון תקינת הרכב האמריקאי וחברות רכב מובילות.
לצורך המשימה הוקמה במכון התקנים ועדה שתתמקד בחיבור בין התעשייה הטכנולוגית הישראלית והגדרות התקן ולמעשה תהפוך את ישראל לשותפה מלאה בהכנת התקן הבינלאומי להגנת סייבר במכוניות. דויד מור-אופק, ארכיטקט אבטחה בכיר וראש תחום Security Compliance בחברת HARMAN ישראל, מונה לסגן יו״ר הוועדה ולאחראי על תחום קשרי החוץ והפעילות מול הוועדה הבינלאומית.
המעורבות הישראלית בהגדרת דרישות התקן תאפשר לחברות ישראליות להתאים עצמן לתקן ולהבטיח את התחרותיות ואת , ההובלה העולמית בתחום. כיו״ר הוועדה הישראלית מונה סלבה ברונפמן, מנכ"ל חברת הסטארטאפ הישראלית סייבלום (Cybellum) ושותפה עסקית של HARMAN (הפתרון המשותף של שתי החברות מאפשר ליצרניות הרכב לבחון ולהעריך מראש סיכוני סייבר ולעצרם בזמן). בוועדה ישתתפו עוד נציגים מהחברות Mobileye, OSR, Daimler , Cipersip Enigmatos, Innoviz ו- Faurecia, כמו גם נציגים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.
HARMAN ישראל מוכרת בתעשיית האוטומוטיב כמי שאחראית על פיתוח פתרון הגנת סייבר לרכבים מקושרים, הכולל זיהוי של פריצות ומניעתן, ניתוח טרנדים של סכנות וניסיונות פריצה ומרכז ניתוח ובקרה (HARMAN SHIELD Solution). החברה מעורבת בניסוח, הגדרה והטמעה של סטנדרטים חדשים להגנת סייבר ברכבים והיא שותפה מובילה בארגוני תעשיה כדוגמת Auto-ISAC, SAE/ISO ואחרים.
צוותו של מור-אופק, שכולל אנשי אבטחה וחוקרים, עובד מול יצרני רכב ברחבי העולם כשהוא מייעץ ומתכנן עבורם מערכות הגנה מפני איומי סייבר. מור-אופק מייצג את חברת HARMAN בארגון Auto-ISAC, אשר הוקם בשנת 2015, ובו חברות כלל יצרניות הרכב המשווקות רכבים בארה"ב ומספר מצומצם של ספקי-משנה. בכנס השנתי של הארגון שיתקיים בצורה וירטואלית בחודש הבא, ישתתף מור-אופק בפאנל בנושא "הערכת סיכוני סייבר לאור רגולציה חדשה ISO 21434 ו-WP.29", לצד מומחים מפורד, FCA ואחרים.
אודות HARMAN HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים.
בישראל רכשה HARMAN בעבר ושילבה בפעילותה את iOnRoad, מתחום ההתרעות בדרך , Red Bend שמאפשרת לעדכן מרחוק את כלל מערכות התוכנה ברכב (OTA) וחברת הגנת הסייבר לרכב, TowerSec. במרץ 2017, הפכה HARMAN לחברת בת ב