חברת Epson, שהובילה את המהפכה הצרכנית של ״מדפסות מיכלי הדיו בקיבולת גבוהה״ מכרה מאז הושקה המדפסת הראשונה המצויידת בטכנולוגיה החדשה מעל 100 מיליון יחידות. מדפסות הזרקת דיו עם מיכלי דיו בקיבולת גבוהה שהושקו לראשונה בשנת 2010, נמכרות כיום בכ-170 מדינות.
המדפסות פותחו כמענה לצרכים בכלכלות מתעוררות והונעו על ידי חדשנות טכנולוגית שחרגה משיטות עיצוב ומכירות קונבנציונליות. מאז השקתן, Epson שינתה את המודל העסקי ומיצבה את עצמה כמובילה בשוק מדפסות מיכלי דיו בקיבולת גבוהה. הרעיון בבסיס היה להחליף את מודל מחסניות הדיו היקרות, המזהמות את הסביבה והמתכלות מהר מאוד במדפסות המצויידות במיכלי דיו שניתנים למילוי חוזר בעלות נמוכה משמעותית, המספקים עבודה ארוכת טווח – שגם מתחשבת בסביבה.
מדפסות מיכלי דיו בעלות קיבולת גבוהה מהוות כ-45% מהיקף המכירות הגלובליות בשוק מדפסות הזרקת הדיו המשרדיות והביתיות. Epson אף ממשיכה לשמור על נתח השוק העולמי הגדול ביותר בתחום, הודות למערך המכירות הנרחב שלה ולהכרה במותג היפני.
״הלקוחות לא רק מעריכים את עלויות ההדפסה הנמוכות יותר ואת העובדה שהם פטורים מהחלפת מחסניות הדיו בתדירות גבוהה, אלא גם מפגינים עלייה במודעות הסביבתית״, אומר ירון פרץ, מנהל מכירות ארצי ב-Epson ישראל. ״הלקוחות מעריכים, ובצדק רב, שהמדפסות שלנו מייצרות פחות פסולת ומשתמשות בפחות משאבים עבור חומרים מתכלים ופריטים אחרים״.
לדברי פרץ, מדפסות מיכלי דיו שונות באופן משמעותי מדגמי המחסניות הקונבנציונליים. ״הערכים של מדפסות מיכלי דיו – עלויות הדפסה נמוכות, טרחה מינימלית עם החלפת דיו והשפעה סביבתית נמוכה – הובילו לקבלתן ברחבי העולם לשימוש באינספור תחומים, החל מעסקים ועד ללמידה בבתי הספר ".