X

7 נבחרות אישרו הגעתן לאליפות העולם בישראל ביניהן ארה"ב פולין וצרפת

בעוד פחות מחודשיים תיערך אליפות העולם בשחמט בישראל ולא פחות משבע נבחרות כבר אישרו את הגעתן ארצה לקראת התחרות היוקרתית, שתתקיים בין ה-19-26.11 בירושלים.

מלבד ישראל המארחת, גם הודו, פולין, צרפת, אזרבייג'אן, אוזבקיסטן וארה"ב – המדורגת 1 בעולם – הודיעו כי ייטלו חלק בטורניר הכי חשוב בלוח השנה של השחמט העולמי.

השחמט הישראלי עושים מאמצים להביא את מרוקו, שחתומה על הסכמי אברהם ונמצאת בקשרים ספורטיביים ענפים עם ישראל. נבחרת הנשים בכדורסל קיימה רק לפני שלושה חודשים משחק ראווה היסטורי ברבאט ואילו נבחרת הנשים בכדוריד תפגוש את מקבילתה ממרוקו לצמד מפגשי ידידות בחודש נובמבר.  מי שתיעדר בוודאות מהאליפות היא נבחרת רוסיה, שהושעתה על-ידי התאחדות השחמט העולמית בעקבות פלישת כוחותיה לאוקראינה.

אליפות ישראל- צילום- האיגוד הישראלי לשחמט

גם ללא רוסיה, 12 נבחרות מכל היבשות יתארחו כאן בישראל והנבחרת הישראלית תהיה אחת מהן. בשלב ראשון הנבחרות יחולקו לשני בתים ויקיימו משחקים בפורמט מהיר יחסית למשחק הרגיל – 45 דקות למשחק על מנת להשלים שני משחקים ביום. יש לציין כי מעולם אותה מדינה לא זכתה לארח שתי אליפויות עולם שונות, וישראל תעשה היסטוריה, לאחר הצלחת אירוח אליפות העולם לנכים.

האליפות, כאמור, תתקיים בין התאריכים 19-26.11 בירושלים, כאשר משרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון – זאב אלקין נתנו רוח גבית לקיום האירוע בישראל גם ברמה התקציבית.

צביקה ברקאי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, אמר: "שבע נבחרות כבר אישרו הגעתן לישראל ותהיו בטוחים שבנובמבר תהיה בארץ חגיגה גדולה של שחמט. כזו שתאפשר הצצה לעולם ולמשחק שעם ישראל מתאהב בו בשנים האחרונות. אני מודה לנשיא האיגוד העולמי שהסכים להביא את האליפות למדינת ישראל וסייע רבות בכך, לשר חילי טרופר ולשר זאב אלקין על כל הסיוע, התמיכה והרתמות שאירוע חשוב זה יתקיים במדינת ישראל".

עדי ישראלי:
Related Post