X

5 טיפים שיקלו על השיפוץ הביתי שלכם

שיפוץ הבית הוא זמן מרגש שבו אתם מגשימים את התוכניות והחלומות לעיצוב הבית, שככל הנראה שכבו במגירה כבר זמן מה. אומנם התוצאה של השיפוץ תהפוך את כל התהליך לשווה, אך כולנו יודעים שהתהליך הזה עשוי להיות מלחיץ. זהו זמן שבו תצטרכו לבטוח בצעדים ולא להיבהל גם אם הבית נראה מבולגן ולא גמור. כדי שהשיפוץ יהפוך חלק עוד יותר, הינה חמישה טיפים שיעזרו לכם להקל עליו.

הגדירו את התקציב היטב

ברגע שכבר יצאתם לדרך עם השיפוץ המונה דופק והתחרטות כבר לא באה בחשבון. כמובן שאף אדם אינו מצפה לשפץ את הבית בחינם, אך באמצעות תכנון נכון של התקציב תוכלו לצפות את ההוצאות טוב יותר. ככל שתימנעו מהפתעות תקציביות, כך תמנעו לחץ מיותר והשיפוץ יעבור בקלות. הכינו תקציב מפורט של החומרים השונים אשר להם תזדקקו, כמה תוכלו להקצות לאנשי המקצוע ואיזה ריהוט חדש תרצו לרכוש. בעת תכנון התקציב כוונו לסכום נמוך יותר מהגבול שלכם, כך במקרה של הוצאות לא צפויות תדעו שיש לכם אקסטרה לתת.

הקפידו על חומרים איכותיים בלבד

שיפוץ הוא לא משהו שעושים בכל יום וההשקעה הכספית שבו היא משמעותית. לכן, חשוב להבטיח שהשיפוץ יחזיק מעמד במשך שנים רבות ללא פגע. אחת הדרכים להבטיח זאת היא לוודא שאנשי המקצוע משתמשים בחומרי בניין איכותיים ביותר. אין זה משנה אם החומר הוא בסיסי, כמו שפכטל המשמש למילוי והחלקה של משטחים או שמדובר בחומרים ייחודיים יותר כמו צבעים למתכת למשל. כל מוצר המשמש את אנשי המקצוע בשיפוץ חייב לעמוד באיכות הגבוהה ביותר.

החליטו מראש היכן תשהו בזמן השיפוץ

במהלך שיפוצים נרחבים הנעשים במספר חדרים מומלץ שלא לשהות בתוך הבית. בטרם יתחיל השיפוץ עליכם לבחון בדיוק היכן תשהו במהלכו. למשל, זו הזדמנות מעולה לצאת לחופשה בזמן זה, כדי לנצל את העובדה שגם כך אינכם יכולים לשהות בבית. יכול להיות שתצטרכו למצוא סידורים אחרים כמו התארחות אצל בני משפחה או חברים. נסו להשיג לעצמכם כמה שיותר וודאות בנושא הלינה, כדי שלא תרגישו שאתם נדחקים מחוץ לביתכם.

אם השיפוץ אינו נעשה בכל חדרי הבית עדיין חשוב לזכור שלא תמיד יהיה נוח להישאר בכל זאת. חשבו על כך שבזמן זה עשויים להיות אנשים נוספים העובדים על השיפוץ, רעשים חזקים או אבק שמהם תרצו להימנע.

החליטו על לוח זמנים רצוי

עבודות שיפוץ יכולות מטבען לחרוג מעט מלוח הזמנים שהוגדר להן, אך אם אין לכם לוח זמנים כלל, התסכול יהיה גדול במיוחד. בטרם תחילת השיפוץ הגדירו מהו לוח הזמנים שעימו אתם מסוגלים להתמודד. מומלץ כמובן להתייעץ גם עם אנשי המקצוע כדי לקבל תפישה יותר ממשית של לוח זמנים הגיוני. כך לא תרגישו שאתם לוטים בערפל עד אשר יגיע היום הנכסף שבו השיפוץ יושלם.

היו מוכנים להתפשר

זה נכון שהשיפוץ נעשה בעבורכם קודם כל ולכן בהחלט אינכם צריכים לוותר על החזון שלכם בכללותו. יחד עם זאת, כדי שתוכלו באמת לעמוד בתקציב ובלוח הזמנים שהגדרתם, חשוב לדעת שפשרה היא בהחלט אופצייה. יכול להיות למשל שתגלו שכדי לעמוד בתקציב תצטרכו להתפשר על ריהוט פחות יוקרתי במחיר, כדי שלא תצטרכו לוותר על השיש המושלם והאיכותי ביותר למטבח. בסופו של דבר הכל עניין של איזון, וכל עוד אתם מרוויחים מהפשרה שלכם אין סיבה שתרגישו מאוכזבים. הרשו לעצמכם להתפשר בדברים שאינם בוערים בליבכם, כדי להשאיר מקום למה שבאמת חשוב לכם.

זהבה הופמן:
Related Post