X

43 מנות דם נתרמו במהלך הפנינג סמוך למערת המכפלה בחברון

בימי חגי תשרי קיים בבנק הדם של מד"א מחסור עונתי חמור ובצה"ל לא נשארו אדישים, במחלקת הרפואה של החטיבה מרחבית יהודה בצה"ל החליטו לקחת יוזמה ולנצל את הגעתם של רבים מעם ישראל לחגוג בחג הסוכות בישוב היהודי בחברון ובמערת המכפלה.

ביום רביעי (26.9), חול המועד סוכות, נערכה התרמת דם במהלך הפנינג שהתקיים סמוך למערת המכפלה בחברון. את איסוף תרומות הדם יזמה קצינת הרפואה החטיבתית של חטיבה מרחבית יהודה (חברון) בצה"ל סגן קורין אבוטבול בשיתוף שירותי הדם של מד"א. במהלך המבצע נכחה ניידת תרומת דם עם צוות מתרימי דם של מד"א שהתרימו כמות גדולה של 43 מנות דם שתרמו האזרחים והחיילים שנכחו במקום.

מד"א וחיל הרפואה בצה"ל פועלים יחד בשיתוף פעולה מלא לאורך כל השנה על מנת לסייע אחד לשני במשימותיו, גם במהלך ההפנינג במערת המכפלה פעל הצבא בשיתוף עם מד"א כאשר חיילים מחטיבת יהודה המשרתים באזור נרתמו וקראו לאזרחים ולחיילים להגיע ולתרום דם. את מבצע תרומת הדם במערת המכפלה סיכמו עם 43 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ- 130 חולים ופצועים בזכות אותם מנות דם.

קרפ״חית יהודה, סגן קורין אבוטבול: ״לקראת אירועי חג הסוכות המתקיימים מידי שנה בגזרת החטיבה המרחבית ״יהודה״, ראינו הזמנות גדולה בהתאספות התושבים והחלטנו לרתום אותם ואת המבקרים הרבים בגזרה למבצע התרמת דם ייחודי. בזכות הירתמות של מד״א לטובת המשימה, הוצבה מחוץ למערת המכפלה בחברון ניידת תרומת דם עם מתרימי דם מקצועיים משירותי הדם של מד"א שאפשרו לכל מי שמעוניין לתרום. יחד עם חיילי אגף הרפואה של החטיבה, רתמנו מתיישבים רבים שהתגייסו למטרה החשובה באווירת החג. כצבא וככוח רפואה מרכזי בגזרה, אנו שמים לעצמנו למטרה להגדיל את מספר מנות הדם הנתרמות, ופועלים בכל הזדמנות לטובת המשימה. שילוב הזרועות בתחום הרפואה, בעיקר בגזרה מורכבת כמו חברון, הכרחי לביטחון ואיכות המענה הרפואי הניתן לתושבים והחיילים. אנו שמחים על הזכות שניתנה לנו ומודים לכל מי שלקח חלק במאמץ.״

בשירותי הדם של מד"א עושים מאמצים גדולים להתרים מנות דם על מנת לספק מאות מנות ומרכיבי דם לבתי החולים ברחבי הארץ. במד"א שבים ומזכירים לציבור לבוא בימים אלו ולתרום דם על מנת להתגבר על מחסור הדם העונתי בתקופת החגים. מידע על עמדות התרמות דם אשר יוצבו בקניונים, באתרי תיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam , ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון ובטלפון 03-5300400 (מענה אנושי) בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני רוצה להודות לחיילי צה"ל ממחלקת הרפואה בחטיבה המרחבית יהודה בכלל ולסגן קורין אבוטבול בפרט על היוזמה המבורכת לשיתוף פעולה מציל החיים שהתקיים השבוע במערת המכפלה, ועזר להציל את חייהם של רבים. אין ספק, שלהתרמה זו, הנערכת בעיצומה של תקופת מחסור הדם העונתי בתקופת החגים, יש חשיבות עצומה ואני פונה לאזרחי מדינת ישראל בכל רחבי הארץ להקדיש מספר דקות למען הצלת חיים ולהגיע לתרום דם."

צילום: דובר צה"ל

עדי ישראלי:
Related Post