X

300 מלגות חולקו לסטודנטים הלומדים במכללה האקדמית צפת

ערב מיוחד ומרגש התקיים בהובלת מרכז צעירים ועיריית צפת לחלוקת מלגות ותעודות הצטיינות לסטודנטים בני העיר צפת וכאלה הלומדים במוסדות החינוך בעיר,  בדגש על פעילות בקהילה. במהלך  האירוע באודיטוריום המכללה האקדמית צפת, הוצגו מגוון תכניות בהן משולבים סטודנטים בני העיר צפת וסטודנטים הלומדים במוסדות לימוד בעיר, לטובת פעילות קהילתית מגוונת.

הערב התקיים לראשונה ביוזמת ראש העיר שוקי אוחנה. במהלכו הכריזו על 10 סטודנטים שהצטיינו בהתנדבותם בקהילה. בצפת השתלבו השנה כ – 300 סטודנטים במגוון תכניות כחלק משיתוף פעולה  עם גורמים שונים: מפעל הפיס, עיריית צפת, המכללה האקדמית צפת, פרח, ממזרח שמש ושעלים, כשכל סטודנט תורם לקהילה 130 שעות לפחות במהלך שנת הלימודים האקדמית כאשר את הפעילות העירונית מתכלל מרכז צעירים צפת זו השנה השלישית ברציפות!.

חלוקת המלגות

בין הסטודנטים בטקס הייתה ערבה גרינברג, סטודנטית למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית צפת, שזכתה במלגת הצטיינות על פעילותה ההתנדבותית במרכז תמיכה לתלמידים ברמת רזים, במסגרת פעילותה 'בגרעין אופקים למחר'. "העבודה עם הילדים ממלא אותי בסיפוק ותורמת לחוויית ההתנדבות האישית. מלגת מפעל הפיס תסייע לי להתעמק יותר בלימודים על מנת לקבל ציונים גבוהים יותר ולהתפתח מקצועית בתחום התעניינותי" ציינה ערבה.

שירה לוי מצפת, סטודנטית שנה ג' בחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת, מתנדבת במועדונית נוער של רשת 'קדימה' בשכונה הדרומית, במסגרת פעילותה בגרעין 'אופקים למחר': "אני מחכה כל השבוע למפגש עם הילדים כדי  לסייע להם בלימודים ולהיות בחברתם. המלגה תסייע לי  להתמודד כלכלית עם העלויות של הלימודים לתואר בעזרתה אוכל לעבוד פחות ולהקדיש יותר זמן ללימודים".

מנכ"ל המכללה האקדמית צפת שלומי בן נון הוסיף: "עלותו של תואר אקדמי לסטודנט בפריפריה מגיע לכ-150 אלף ש"ח. מלגת מפעל הפיס וההשלמה של המכללה לא יכולות לגשר על הפער אבל לסייע כן. המטרה העיקרית היא לסייע לסטודנט אבל לא פחות חשוב היא לרתום את הסטודנט לסייע לאחר. לרבים מהם זו חשיפה אל החצר האחורית של החברה הישראלית, למחוזות שלא הכירו ולא היו נחשפים אליהם בלעדי  המלגה".

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה סיכם ואמר: "אני רואה חשיבות רבה בחיבור בין הגופים הפעילים בעיר לבין הקהילה המקומית ולמכללה האקדמית צפת, חלק מרכזי ומשמעותי בסוגיה זו. באמצעות המלגות אנחנו מרוויחים פעמיים – מצד אחד מנגישים את התארים האקדמאים לדור הצעיר ומצד שני הקהילה נהנית מתרומה ענפה של הסטודנטים. בשם תושבי העיר אני מודה לסטודנטים על פעילותם והעשייה הענפה במגוון רחב של תחומים ברחבי צפת".

דן ליאורי:
Related Post