X

תשעה באב: 1679 עולים להר הבית

ארגון "בידינו – למען הר הבית" מדווח על עולים רבים שהגיעו בתשעה באב להר הבית למרות הצום והחום הכבד. 1679 יהודים עלו להר הבית בתשעה באב. עלייה של 42% משנה שעברה.

מוקדם יותר הבוקר, עלו להר הבית יחד עם מנכ"ל הארגון תום ניסני, חבר הועד המנהל והעיתונאי ארנון סגל, וראש הצוות הפרלמנטרי אופיר דיין מספר חברי-כנסת ביניהם שרן השכל (תקווה חדשה), יום טוב כלפון (ימינה), ועמיחי שיקלי (ימינה). חברי הכנסת התקבלו בטקס קצר בכניסה להר הבית בנוכחות אנשי ציבור נוספים.

תשעה באב מתפללים בהר הבית. צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

לאחר הטקס תלו בכניסה להר הבית שלט חדש המבשר על שינוי שמו של שער המוגרבים דרכו עולים יהודים להר הבית ל"שער הלל", על שם הלל אריאל ז"ל שנרצחה בפיגוע בקרית ארבע בשנת 2016. תליית השלט בכניסה נעשתה ביוזמת ארגון "בידינו" יחד עם רינה ועמיחי אריאל, הוריה של הלל ז"ל, מעולי הר הבית המסורים, זאת בנוסף לשלט שיתלה בקרוב בשביל המוביל לכניסה להר.

בהר עצמו מנעה המשטרה ממספר פעילי "בידינו" להיכנס להר הבית ביניהם ראש הצוות הפרלמנטרי אופיר דיין בשל טענה שעליה לקיים "שיחה" משום ששרה את ההמנון בהר הבית, דבר שאינו אסור בחוק ואפילו לא בנהלי המשטרה. כמו כן דווח על מספר קבוצות של עולים יהודים שנדחפו החוצה מהר הבית לאחר שהותקפו בצעקות וקללות ע"י מוסלמים ששהו בהר. בהמשך דווח גם על מקרה של זריקת אבנים.

במקביל, השתתפו מעל 100 משפחות מכל רחבי הארץ ביוזמה חדשה של ארגון "בידינו" במסגרתו החל פיילוט חדש של סיורים וירטואליים בהר הבית בטכנולוגיה של 360 מעלות. במסגרת הפרויקט, יכולות משפחות וקבוצות מכל הארץ להשתתף בסיור בZOOM מהבית. הסיור זכה להצלחה גדולה לאלה שלא הצליחו להגיע פיזית להר הבית בשל המרחק, הצום או החום הכבד.

תגובת מנכ"ל "בידינו – למען הר הבית" תום ניסני: "תשעה באב הוא יום של אבל וחורבן, אבל יותר מזה, הוא חייב להפוך להיות יום של לבנות ולא לבכות, יום של יוזמה ושל רצון להתקדם. הפעולות שאנו מקדמים בתקופה האחרונה מוכיחים לכולם שהר הבית כאן לידינו ואם רק נרצה בו, הוא ישוב לידינו. עם ישראל מוכיח שאנחנו בדרך הנכונה ותפקידנו להמשיך במסע".

דן ליאורי:
Related Post