X

תפסו אמריקה במחלקת הילדים בכרמל…

חיילי הצי האמריקאי הפתיעו השבוע את ילדי מחלקת הילדים בביה"ח כרמל. ההפתעה הפעם היתה מושלמת, חיילי הצי האמריקאי השוהים בישראל הופיעו לפני ילדי המחלקה המאושפזים ובני משפחותיהם וחילקו להם מתנות וחבילות שי יפות מכובדות .

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

חיילי הצי  שרו בפני הילדים שירים ישראלים מוכרים בשילוב מופע ריקוד כוריאוגרפי מדליק ומשכו אליהם פרט לילדים גם קהל גדול של מטופלים ואורחים שעמדו משתאים והצטרפו בשירה ובמחיאות כפיים סוערות.

הופעה של חיילי הצי האמריקאי

חזי ברוש המורה והמדריך הנמרץ של הקבוצה בישראל הסביר. " מדובר בחיילים שהינם סטודנטים באקדמיה של חיל הים האמריקאי. הם צפויים לסיים את לימודיהם בעוד שנתיים ולהשתבץ כקצינים אקדמאיים מובילים בתחומי ההנדסה השונים בחיל הים האמריקאי. הסטודנטים מאקדמיית הNAVY  נשלחו לאוניברסיטת חיפה לתקופה בת חודש ימים ללמוד ולהכיר את השפה והתרבות הערבית. מטרה נוספת אליה הם נשלחו היא להכיר מקרוב את הדו-קיום היהודי-ערבי הייחודי כל כך בישראל.

בנוסף ללימודים העיוניים מסביר חזי, הסטודנטים תרים את הארץ לאורכה ולרוחבה מדן ועד אילת ולומדים על האתרים החשובים מבחינה היסטורית, דתית ואסטרטגית.

מייגן פולס, סטודנטית באקדמיית הצי האמריקאי מאריזונה שהופיעה בפני הילדים וחילקה להם מתנות עדכנה כי במסגרת התכנית לוקחים הסטודנטים גם חלק בפעילויות התנדבותיות למען הקהילה בישראל. כך למשל הם נפגשו עם ילדים ערבים בעלי מוגבלויות בחיפה ובטמרה, שרו ורקדו יחד איתם ושחקו במשחקי כדור.

במיוחד התרגשו הסטודנטים להגיע ולתרום מזמנם על מנת לשמח ילדים חולים בבית החולים כרמל. עם הגעתם הם  ביצעו שני שירים בעברית ובערבית לכבוד הילדים והוריהם וזכו לתשואות רבות. בהמשך הביקור סיירו הסטודנטים במחלקת הילדים בכרמל, הכירו את הצוותים הרפואיים וחילקו מתנות לילדים המאושפזים.

ד"ר שני ברוש סגנית מנהל ביה"ח כרמל שליוותה את המשלחת הצי הודתה להם במילים חמות על הביקור המיוחד והמרגש ואמרה כי " המפגשים הבלתי אמצעיים של הסטודנטים עם הילדים והוריהם, יהודים וערבים כאחד, והעלו חיוך מרפא על פניהם של הילדים ובני משפחתם ותרמו רבות לעיצוב תפיסתם של הסטודנטים מארה"ב את החברה הישראלית המגוונת והרב תרבותית. ביה"ח כרמל הוא סמל ומופת לדו קיום ורב תרבותיות במובן הרחב והיפה של המילה אמרה ד"ר ברוש. אצלנו בכרמל חיים פועלים ועובדים כתף לצד כתף יהודים ערבים ובעלי כל הדתות מתוך הרמוניה ועבודת צוות מופלאה תוך כבוד הדדי כשהמטרה הנעלה של כולנו היא הצלת חיי אדם ושיפור איכות החיים ובריאותם של כל הבאים בשערי בית החולים כרמל".

בצילומים –  חיילי הצי בהופעה לפני הילדים בכרמל – הסטודנטית מייגן מעניקה חבילת שי לילדי כרמל

צילום – אלי דדון

זהבה הופמן:
Related Post