X

תנועות הראש של מסגר-רתך הוכרו כגורם לפגיעה בעמוד השדרה הצווארי

כל מי שראה מסגר- רתך במהלך עבודתו, הבחין כי הוא נוהג ללבוש מסכת ריתוך וכאשר הוא נאלץ להורידה הוא עושה זאת בתנועה חזקה של הצוואר כלפי מטה או מעלה. תנועה כזאת ,הנעשית פעמים רבות ביום, עלולה לגרום לנזק בצוואר ובעמוד השדרה. מקרה כזה הגיע לדיון בבית הדין לעבודה בחיפה.

תושב אזור חיפה (30) שעובד למעלה מ-10 שנים כמסגר- רתך בחברת החשמל במשרה מלאה, החל לסבול מכאבים בצוואר ובעמוד השדרה. פנייתו למוסד לביטוח לאומי להכרה בו כנפגע עבודה, נענתה בשלילה, בטענה שאין קשר בין הכאבים והפגיעה לבין עבודתו.

עו"ד סאמי אבו ורדה

 באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי ונזקי עבודה, הוגשה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. בתביעה נטען כי במסגרת עבודתו השתמש המסגר בכלים רוטטים ובעת ביצוע פעולות הריתוך שמתבצעת בשתי ידים הוא לבש מסכת ריתוך להגנה על העיניים.

 לדברי הרתך בכל 3-4 דקות הוא היה נאלץ להרים את המסכה כדי להחליף אלקטרודות ריתוך ולאחר מכן להוריד שוב את המסכה על פניו. פעולות אלה הוא ביצע ב"תנועה חזקה וחדה של הראש כלפי מטה או מעלה". כמו כן הוא היה מזיז את צווארו ימינה או שמאלה עם כל הכובד של המסכה.

לדברי התביעה, תנועות אלו בוצעו מספר רב של פעמים בכל יום עבודה וכך במשך שנים הצטברו נזקים קטנים עד שנגרמה פגיעה ממשית בצוואר ובעמוד השדרה. במהלך הדיונים בבית הדין הורה השופט  למנות רופא מומחה מטעמו. מיד לאחר מכן הודיע הביטוח הלאומי כי לאחר התייעצות רפואית פנימית הוחלט להכיר בליקוי הצווארי של התובע כ"פגיעה בעבודה על פי עילת המיקרוטראומה". השופט אלכס קוגן נתן תוקף של פסק דין להחלטה של הביטוח הלאומי.

עו"ד סאמי אבו ורדה: עיקרון המיקרוטראומה חשוב בקבלת החלטות על פגיעה בעבודה כי הוא לוקח בחשבון שלעתים הפגיעה היא זעירה, אבל כשהיא חוזרת על עצמה פעמים רבות בתקופה ממשוכת ,היא עלולה להביא לפגיעה קשה.

דן ליאורי:
Related Post