X

תל רגב: ביקור פתע של מנכ"ל המשרד לשירותי דת

המנכ"ל ואריה פרגון

בבית העלמין האזורי בתל רגב, מבוצעים בימים אלה עבודות הרחבה ניכרות והכשרת שטחי קבורה חדשים לעשרות השנים הבאות. מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס, הפתיע השבוע את עובדי המקום כשהגיע ל"ביקור פתע" בבית העלמין.

המנכ"ל  יחד עם  ראש אגף הקבורה במשרד יצחק ישי ועוזרים בכירים, שמעו תחילה סקירה מקיפה מפי יו"ר בית העלמין אריה פרג'ון וסגנו אבי ביטון על עבודות ההרחבה המקיפות שנעשות במקום , תוך הקפדה שלא להפריע למהלך התקין של הלוויות ואזכרות המתקיימות בבית העלמין מדי יום.

עבודות ההרחבה של בית העלמין המשרת כמיליון תושבי האזור משתרעים על פני מאת דונמים. בשטח שמוסיפים תהיה צפיפות נמוכה של 700 קברים לדונם במקום 1,200 קברים לדונם. שטח ההרחבה כולל כ-59,220 מקומות קבורה, כולל קבורה אזרחית וקבורת חירום, מתוכם כ-49,000 מקומות קבורה לחברות קדישא. כמו כן תכלול העבודה סלילת כביש גישה נוסף לבית העלמין שישרת גם את הבאם לחלקת הקבורה האזרחית.

אדריכל האתר הוא איתן רונאל  ואת עבודות התשתיות מבצעת חברת אחים בן רחמים בע"מ. וניית הקברים החדשים נעשית על ידי חברת שתית בע"מ.

לאחר דברי ההסבר, יצאו המנכ"ל ומלוויו יחד עם מנהל הפרויקט יצחק שילה מחברת נתיב לסיור ג'יפים בשטחי ההרחבה ועמדו מקרוב על עבודות החציבה הגדולות המתקיימות בהר, סלילת הכבישים הפנימיים, הרחבת הגדר, הכנת התשתיות ועוד.

בסיום הביע מנכ"ל המשרד לשירותי דת את הערכתו הרבה לפעולות ההרחבה המרשימות שמבוצעות בקצב מהיר, כדי למנוע מצב של העדר מקומות קבורה עתידיים וכן שיבח את צוות עובדי בית העלמין על תרומתם לתחזוקה הולמת של בית העלמין שהוא בין היפים והמסודרים בישראל.

דן ליאורי:
Related Post