X

תלמידה ומורה מקריית חיים הציגו בוועדה של הכנסת יוזמה למניעת שכחת ילדים ברכב

התלמידה מאי קורמן מקריית חיים שהוזמנה להדליק משואה בהר הרצל בטקס המשואות השנה, הוזמנה  להציג את ההמצאה שלה, למניעת שכחת ילדים ברכב, בפני הועדה לזכויות הילד של הכנסת. ביחד איתה הוזמנה  חגית מזרחי, מנהלת אשכול הפיס של קריית חיים המלווה של הפרויקט אשר הובילה והדריכה אותה.

השתיים הציגו את המייזם בפני חברי הוועדה  ומיד אחרי כן התקיים דיון בנושא. מאי זכתה לתשואות של המשתתפים ונציגי מכון התקנים פנו בתום הדיון למורה והציעו להפיק אב טיפוס של ההמצאה כדי לשווק אותו לציבור.

מדובר במתקן פשוט שמכירו שקלים בודדים והתקנתו ברכב מונעת את נעילת הדלתות והחלונות במידה והושאר בתוכו ילד. כמו כן מפעיל המנגנון את מערכת האזעקה כך שעוברים ושבים יוכלו להיחלץ לעזרתו של ילד שנשכח ברכב.

חברי הוועדה ציינו את חשיבותו של קיום הדיון דווקא עתה לפני הקיץ שבו מתרבים המקרים שבהם נשכחים ילדים במכוניות ובמקרים רבים מוצאים את מותם.

ביציאה מהישיבה פנתה אל השתיים יושבת הראש של הוועדה חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון וחלקה להן מחמאות על היוזמה. היא הודתה למאי על כך שנענתה להזמנה והופיעה בפני הוועדה ואמרה כי היא מאמינה שהרעיון שפיתחה במסגרת פרויקט "גם אני יכול" של אשכולות הפיס של משרד החינוך עשוי להביא למהפכה בכל נושא ביטחונם של ילדים המושכחים בכלי הרכב של הוריהם.

בזמנו הוזמנה מאי להופיע ולהציג את הרעיון גם בפני כינוס של לשכת סוכני הביטוח ואף הם מגלים עניין בהתקנת חובה של המתקן בכלי הרכב של המבוטחים

בצילום: התלמידה מימין והמורה משמאל

עדי ישראלי:
Related Post