X

תואר ד"ר לשם כבוד לפרופ' רפי ביאר

אוניברסיטת חיפה העניקה הערב (יום ג' 28.5.2019) לפרופ' רפי ביאר, שכיהן עד לאחרונה כמנהל הקריה הרפואית רמב"ם, תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד בהוקרה על מנהיגות ומצוינות מחקרית ועמידה בחזית המחקר והפיתוח בתחום קרדיולוגיה פולשנית וצנתורים.

במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה – 47 של האוניברסיטה. נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין אמר כי "פרופ' ביאר הוא איש מדע בעל שם עולמי שתרם רבות במחקר ופיתוח תחומים כגון: הדמיה ואנליזה תלת ממדית של הלב, רובוטיקה בצנתורים וקרדיולוגיה פולשנית. האוניברסיטה מוקירה את מנהיגותו מעוררת ההשראה של פרופ' ביאר כמנהל הקריה הרפואית רמב"ם, שהינה השותפה הנאמנה והקרובה ביותר שלנו לביצוע מחקרים ופרויקטים משותפים".

פרופ' רפי ביאר (במרכז)
צילום: יניב קופל

התואר הוענק לפרופ' ביאר בהוקרה על מנהיגות ומצוינות מחקרית ועמידה בחזית המחקר והפיתוח בתחום קרדיולוגיה פולשנית וצנתורים; על סלילת הדרך לפיתוחים חדשניים אשר הועילו למיליוני חולים ברחבי העולם; על תרומתו להכשרת דורות חדשים של חוקרים ורופאים חדשים; על מנהיגות מעוררת ההשראה בהובלת המרכז הרפואי רמב"ם בתקופות של מלחמה ושלום להיות בחזית הקדמה והחדשנות הטכנולוגית הרפואית בישראל; על חזונו פורץ הדרך להקמתו של מגדל התגליות ע"ש הלמסלי בשיתוף אוניברסיטת חיפה, המאפשר חיבור הדוק בין השדה הקליני לבין השדה המחקרי והטכנולוגי.

עוד קיבלו את התואר בטקס הערב שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר בהוקרה על פעילותה ותרומתה המשפטית רבת השנים; השחקנית גילה אלמגור בהוקרה על תרומתה הייחודית לעיצוב התרבות הישראלית,לחלוצת המחקר התת ימי ד"ר סילביה ארל, בהוקרה על פועלה לקידום הגנת המערכות הטבעיות, הצלת האוקיינוסים והפיכת החיים על פני כדור הארץ לטובים יותר; לחוקר הבינה המלאכותית, פרופ' אולייברו סטוק בהוקרה על תרומתו הייחודית ופורצת הדרך להתפתחות מחקר בתחום הבינה המלאכותית לטובת האנושות כולה; לפילנתרופ לורי לוקי בהוקרה על תרומתו הנדיבה ומחויבותו האיתנה למערכות החינוך בישראל ובארצות הברית ועל ידידותו האמיצה עם מדינת ישראל; לפילנתרופ ג'רמי אייזקס בהוקרה על תרומתו המשמעותית למדינת ישראל בכלל ולצפון הארץ בפרט ועל היותו ידיד אמת של מדינת ישראל.

דן ליאורי:
Related Post