X

תביעה על כ-20 מיליון שקל: נהג בן 31 התחשמל באתר בנייה

זו היתה רק שאלה של זמן, מתי יגיעו תאונות העבודה באתרי הבנייה לבתי המשפט. אלמנתו ושני ילדיו הקטנים של נהג, שנהרג באתר בנייה ביבנה לפני כארבעה חודשים, תובעים בבית המשפט המחוזי בתל אביב פיצויים בגובה של כ-20 מיליון שקל.

התאונה אירעה באתר בנייה ביבנה הירוקה, כאשר נהג , בן 31,הגיע עם משאיתו לאתר כדי לפרוק מטען.  כאשר ניגש לחגורות המטען הוא התחשמל מאחר והעגורן היה קרוב לקו מתח גבוה שהיה בתחום האתר. הנהג פונה במצב אנוש לביה"ח קפלן ולאחר מאבק על חייו נקבע מותו.

עו"ד ענת גינזבורג צילום: אמיר יהל

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד ענת גינזבורג  נגד חברת החשמל, החברה הקבלנית  האחראית על האתר וחברת בת שלה, החברה שהפעילה את המנופים  והחברה שהעסיקה את המנופאים, תובעת האלמנה וילדיה, האחד בן שנתיים וחצי והשני תינוק בן חצי שנה, פיצויים על רשלנותם של הנתבעים.

בין השאר טוענת עו"ד גינזבורג כי קו המתח שגרם להתחשמלות הנהג  היה צריך להיות מוטמן באדמה זמן רב קודם לכן, מה שהיה מונע את מותו. ה"נורה האדומה" היתה אמורה להידלק  כאשר כמה חודשים לפני מותו של כהן התרחש אירוע דומה, כשמנוף פגע בכבל וגרם להפסקת חשמל ביבנה ומרות זאת, כבל החשמל לא הוטמן.

"כל הנתבעים היו מודעים היטב להימצאו של קו המתח הגבוה בתחומי האתר, ולמרות זאת המשיכו את העבודות כרגיל, למרות שהכתובת היתה על הקיר" נטען בתביעה המציינת גם  כי שלושה ימים לאחר התחשמלותו של הנהג, התחשמלו  למוות שני עובדי חברת חשמל, במהלך עבודות על המשכו של קו המתח הגבוה, בקרבת מקום. חודש לאחר מכן, מצאו את מותם ארבעה פועלים נוספים באתו אתר בנייה עקב קריסת המנוף. "מדובר באתר בניה אשר התנהל על ידי הנתבעים ברשלנות רבתי, אשר גבה את חייהם של שבעה איש לרבות המנוח, בתוך זמן קצר" נאמר בכתב התביעה.

מספר שעות לאחר התאונה, הגיעו למקום עובדי החברה הקבלנית המבצעת באתר ועובדי, חברת החשמל שהטמינו את קו המתח הגבוה באדמה. לדברי התביעה פעולה זו " מהווה הודאת בעל דין ממדרגה ראשונה".

עוד מציינת עו"ד גינזבורג כי עד עתה לא קיבלה האלמנה כל מידע על החקירות שניהלו בעניין התאונה באתר משרד העבודה ומשטרת ישראל למרות כל הפניות שנעשו אליהם. לדבריה המוות היכה בהלם את אלמנתו שמתקשה להתאושש ועליה להתמודד עתה כאם חד הורית עם גידול ילדיה הפעוטים.

את מכלול הנזקים שנגרמו לאלמנה וליתומים מעריכה התביעה בכ-20 מיליון שקל.

דן ליאורי:
Related Post