X

תביעה: עבד בחריטה וכרסום וחלה במחלת ריאות קשה

תושב הצפון, בשנות ה-60 לחייו, שעבד במשך 40 שנה כרט וכרסם במפעלים שונים, תובע בבית משפט השלום בחיפה את מעסקיו, לאחר שחלה במחלת ריאות קשה, שלדברי מומחה למחלות פנימיות נגרמה בשל עבודתו.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות נזיקין נגד חברת שתי חברות מצפון הארץ, העוסקות בייצור ממסרות, גלגלי שיניים, מערכות הנעה וחברת וכן בפיתוח, ייצור ושיווק של תרמוסטטים ומכסים לרדיאטורים ולמכלי דלק, שתי חברות שהיו מעסיקיו של התובע במשך השנים.

עו"ד סאמי אבו ורדה מומחה לתביעות נזיקין
וביטוח לאומי

העובד הועסק 5 ימים בשבוע, 9 שעות ליום, זאת בנוסף לשעות נוספות. במסגרת עבודתו  עסק בין היתר בחריטה וכרסום של יציקות, סוגרי מתכות, אלומיניום, שחלקן עשויות מסגסוגת של אלומיניום, נירוסטה, ברזל. התביעה טוענת כי "המתכות המעובדות התחממו והיה צורך בקירורן, שתוצאת הליך זה היא שחרור עשן אותו שאף התובע".

 כתוצאה מכך הוא  חלה במחלת ריאות אינטרסטיציאליות, מחלה הפוגעת בריאות ומתאפיינת בקוצר נשימה הולך ומחריף או שיעול כרוני יבש, לעיתים עם כיח דמי, צפצופים וכאבים בחזה. עוד נטען כי "במסגרת עבודתו הוא עשה שימוש בלוחות ומשטחים שהעבודה בהם והחשיפה הממושכת אליהם גרמה למחלתו הקשה". לדברי התביעה מדובר ב"חומרים מסוכנים הגורמים למחלות ריאות למיניהן, ובפרט, מחלת הריאות בה  לקה התובע, שהיא מחלה קשה וחשוכת מרפא".

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה למחלות פנימיות וריאה שקבע  "כי אכן קיים קשר סיבתי בין חשיפתו התעסוקתית של התובע לבין מחלת הריאות ממנה סובל".  המומחה גם קבע לתובע נכות רפואית בשיעור של 40%  לצמיתות.

כתוצאה מהמחלה הוא טופל בבתי חולים וקופת חולים וממשיך לקבל טיפולים עד היום" וברור כי הוא יזדקק להמשיך במעקב וטיפולים רפואיים משך כל שארית ימי חייו". גובה הפיצויים הושאר לשיקול דעת בית המשפט.

דן ליאורי:
Related Post