X

תביעה מיוחדת: עובד במפעל תרופות נפגע ודורש להכיר בכך כ"מחלת מקצוע"

כשאנו נוטלים תרופות, אנחנו חושבים שהם יסייעו לנו להתגבר על המחלות. אבל אלה שעובדים בתעשיית התרופות, רואים את זה קצת אחרת. עובד ותיק בתעשייה זו, טוען כי במשך שנים נחשף לחומרים מסוכנים מהם מייצרים את התרופות וכתוצאה מכך חלה. עתה הוא תובע מהביטוח הלאומי להכיר בו כ"נפגע עבודה".

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

האיש, בשנות ה-60 לחייו, תושב אזור חיפה, הגיש את התביעה לבית הדין האזורי לעבוד בחיפה, באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ונזקי גוף ובה הוא טוען כי עבד למעלה מ- 10שנים כמפעיל מכונה בבחרה לייצור תרופות 6 ימים בשבוע בין 8.5 ל-9 שעות ביום, כשעבודתו כללה גם ניקיון ותחזוקה של המכונה.

"במסגרת תפקידו, התובע, השכם והערב, נחשף לחומרים מסוכנים המיועדים לייצור תרופות וטבליות כדוגמת לקטוז ומיקרופירין, בין השאר" נאמר בתביעה.  הפועל החל לסבול מסימפטומים כגון שיעול וליחה שהעידו על קיומו של מום גופני בריאות. הוא חשב שמדובר "באפיזודה חולפת, ברם נתחוור במהרה כי אותה תופעה הפכה לקבועה".

האיש נבדק  על ידי מומחה למחלות ריאות, אשר אבחן את התובע כמי שסובל ממחלה בשם "ברונכיאקטזיס" שבאה לידי ביטוי בין השאר בהרחבה בסמפונות בשתי הריאות. בשל מצבו הבריאותי הוא עבר לעבוד במחלקה אחרת שבה אין חשיפה לחומרים מסוכנים.

פנייתו לביטוח הלאומי להכיר במחלתו כמחלת מקצוע נדחתה  ולכן פנה לבית הדין לעבודה. לדברי עו"ד סאמי אבו ורדה יש להכיר כ"פגיעה בעבודה" על דרך של "מחלת מקצוע" ו/או עפ"י תורת המיקרוטראומה.".

 

זהבה הופמן:
Related Post