X

תביעה: להכיר בכיפוף הראש של הרתך כ"פגיעה בעבודה"

רתכים הנאלצים עקב עבודתם, להרים ולהוריד את ראשם פעמים רבות בשל מסיכת ההגנה שעל פניהם עלולים להיפגע בצווארם, כך נטען בתביעה שהוגשה  לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

תושב אזור הצפון , שעבד במשך כ-40 שנה כמסגר רתך החל לסבול מכאבים בצווארו ואז פנה לביטוח הלאומי להכיר בכך כ"פגיעה בעבודה" ואולם תביעתו נדחתה.

עו"ד סאמי אבו ורדה

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, המתמחה בתביעות נזקי גוף וביטוח לאומי , הגיש הרתך תביעה לבית הדין לעבודה להכרה בכאבים כ"מחלת מקצוע" שנגרמה עקב תנאי עבודתו שדרשו ממנו  במשך שנים  להשתמש במסכה לצורך הגנה על העיניים.

במסגרת העבודה על הרתך היה לוודא קודם את הנקודה שבה צריך לרתך ולאחר מכן היה "מוריד את המסכה בעזרת תנועה חזקה ופתאומית של הזזת הצוואר לכיוון מטה, ללא שימוש בידיים". לדברי התביעה  התנועה הזאת של "הזזת המסכה למטה באמצעות הצוואר וללא שימוש בידיים, בוצעה מספר רב של פעמים במשך יום עבודה, הן בעת תחילת הריתוך והן במהלכו כך שכל תנועה כזאת גרמה לנזק זעיר אשר לא אובחן באותה עת, אך בהצטברות כל הנזקים זה על גבי זה במשך השנים הרבות וכתוצאה מהתנועות החוזרות ונשנות שביצע התובע במסגרת עבודתו נגרם לו ליקוי בצוואר"

עוד נטען כי  "כתוצאה מתנאי עבודתו של התובע והתנועות אשר מבצען במהלך עבודתו יום לאחר יום, משך רוב שעות היום" נגרמה לו פגיעה בעמוד השדרה הצווארי.

עו"ד סאמי אבו ורדה טוען שיש להכיר בפגיעה זו כ"מחלת מקצוע" של הרתך או להכיר בכך על פי תורת המיקרוטראומה כלומר בשל תנועות חוזרות ונשנות שנים רבות הצטבר נזק בצווארו של הרתך. עוד נטען כי בעבר בעקבות חוות דעת של מומחה הכיר המוסד לביטוח לאומי במקרה דומה כ "פגיעה בעבודה".

עדי ישראלי:
Related Post