X

תאונת עבודה לוטרינר: נפגע בידו במהלך המלטה

תאונות עבודה מתרחשות לצערנו לעתים קרובות. אבל התאונה שארעה לוטרינר היא ללא ספק יוצאת דופן. במהלך עבודתו בעת שסייע לפרה בהמלטה הוא נפגע במרפק ימין. רק לאחר מאבק משפטי, המוסד לביטוח לאומי  קיבל את הטענה שאינו מסוגל לחזור לעבודתו.

הוטרינר, בשנות ה-50 לחייו, שהועסק כשכיר, ביצע לפני כשלוש שנים את עבודתו השגרתית  כאשר החדיר את זרועו הימנית לגוף הפרה על מנת למשוך את העגל החוצה. כתוצאה מכך נפגע במרפק ידו ובהמלצת רופאם אורתופדיים נאסר עליו לבצע מאמצים בזרוע ימין על מנת שלא להחמיר את מצבו.

עו"ד סאמי אבו ורדה

 ועדה רפואית של הביטוח הלאומי  אישרה לו דמי פגיעה לתקופה קצרה ואחר כך אחוזי נכות . באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי, תבע הוטרינר להחיל עליו תקנה הנוגעת למצבו הרפואי שאינו מאפשר את המשך עבודתו.

 בפני ועדת ערר של הביטוח הלאומי, הציג הוטרינר  חוות דעת של רופאים אורתופדים ושל  רופא תעסוקתי שאסר עליו לחזור לעבודתו הקודמת וכתוצאה מכך ירדה הכנסתו במעל ל-50% . כמו כן עקב התאונה מעסיקו הפסיק את עבודתו כוטרינר והציע לו לעבוד כעוזר בבית מרקחת." זה כמו להגיד לרופא מחלקה להיותץ אלונקאי" טען עורך דינו בפני ועדת הביטוח הלאומי.

רופאי הוועדה קיבלו את הערר וציינו כי הוטרינר "עבד בחווה עם חיות גדולות(פרות) והיה נתון במסגרת עבודתו למאמצים פיזיים קשים" ועל כן קיבלו את טענותיו  והפעילו את התקנה שתעניק לו פיצוי חודשי גבוה יותר.

עו"ד סאמי אבו ורדה מציין "מקרה זו כמו מקרים אחרים של תאונות במהלך העבודה, מוכיח כי יש צורך לעתים בהגשת ערר ובמאבק משפטי על מנת לקבל את הזכויות כולן ולא חלקן, בזכות ולא בחסד".

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post